Lamborghini a prezentat noul Huracán STO

0
139
Lamborghini Huracán STO

Lamborghini a prezentat zilele trecute cea mai nouă variantă a liniei de succes Huracán, după anunțarea întoarcerii lui Stephan Winkelmann în funcția de CEO al constructorului italian: Lamborghini Huracán STO. Termenul “STO” înseamnă “Super Trofeo Omologata” și este o referință la seria de curse Super Trofeo a mărcii Lamborghini, terenul d ejoc fiind echilibrat cu un singur model de automobile – Huracán Super Trofeo Evo – un șablon pentru această ultimă versiune.

Lamborghini Huracán STO (detaliu general)

Astfel, a apărut o versiune omologată a “fratelui” din motorsport, STO prezentându-se cu caracteristici de design și performanță influențate (și) de Huracán GT3 Evo, o mașină de curse care a reușit să câștige numeroase premii la Daytona (cursa de 24 Ore) și Sebring International Raceway (cursa de 12 Ore de la Sebring). Modelul STO împarte același propulsor V10 aspirat ca și mașinile de competiție Lamborghini; în acest caz, motorul a beneficiat de un upgrade – pentru a produce 640 CP – ceea ce înseamnă aproximativ 9 CP în plus față de un alt model inspirat de pistă, Huracán Performante.

Lamborghini Huracán STO (detaliu cabină)

Cuplul maxim este de 565 Nm și este livrat la 6500 rpm, în timp ce o transmisie dublu ambreiaj cu șapte trepte asigură o viteză de aproximativ 308 km/oră, sprintul de la 0 – 100 km/oră fiind realizat în 3 secunde. Datele tehnice sunt completate de frânele carbon-ceramice Brembo, dezvoltate atât pentru curse, cât și pentru utilizarea pe șosea, o caracteristică care îmbunătățește eficiența geneală a frânării și oferă o rezistență la stress cu 60% mai mare decât predecesoarele sale. Greutatea redusă de doar 1340 kg – cu 42 kg mai puțin decât la un Huracán Performante – este posibilă datorită șasiului și caroseriei îmbunătățite, acestea fiind produse din aluminiu și fibră de carbon (capota și 75% din panourile exterioare).

Pentru a complete greutatea redusă, o serie de îmbunătățiri aerodinamice au fost introduce, precum bara față și aripile dintr-o singură bucată. De asemenea, mașina a beneficiat de noile guri de aerisire a motorului – poziționate în partea superioară – precum și un separator frontal și o caroserie reproiectată. În plus, spoilerul spate încorporează o admisie de aer NACA pentru a sprijini performanțele motorului. Din punct de vedere vizual, remarcăm aripiaorele de tip rechin de-a lungul capotei (în partea din spate) și spoilerul spate reglat manual. Aripirile adaugă stabilitate în viraje, canalizând mai eficient aerul către spoiler, acesta din urmă putând fi setat în trei poziții.

Lamborghini Huracán STO (mod conducere)

Detaliile aerodinamice incluse pe modelul Huracán STO au condus la o creștere cu 53% a aderenței la viraje și o îmbunătățire cu 37% a managementului aerului în comparație cu Huracán Performante. Huracán STO dispune de tracțiune spate, ajutat de sistemul LDVI care prevede acțiunile șoferului pe baza unor date telemetrice, reglate la fiecare 20 milisecunde. Totodată, autoturismul este disponibil cu trei moduri de conducere: STO – pentru șofatul în condiții normale; Trofeo – ideal pentru pistă; Pioggia (ploaie) – destinate condițiilor meteo nefavorabile.

Lamborghini Huracán STO (detaliu spate)

Detaliile sportive se observă cu ușurință și la interior, cabina beneficiind de elemente din fibră de carbon (scaunele sport, panourile ușilor și chiar covorașe), un afișaj prezentând datele telemetrice – care înregistrează și prezintă datele relevante în timpul rulării – care pot fi accesate ulterior printr-o aplicație dedicată. În fine, prețul anunțat de constructorul italian pentru Lamborghini Huracán STO începe de la circa 276.000 Euro/unitate, primele livrări fiind programate pentru primăvara anului 2021. Detalii aici: LAMBORGHINI

Mai multe informații aici: EXPLORE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here