Share This Article
În studiul său inaugural (axat pe sectorul high-end), KPMG prezintă raportul “Savoir-faire and innovation: how does luxury continue to inspire?”. Pentru a înțelege cum este privită de jucătorii din industrie transformarea sectorului, compania a efectuat sondaje cu experți din domeniu.

Suntem într-o perioadă tulbure la nivel global, segmentul de lux putând fi afectat de disputele dintre principalele economii ale lumii. Un exemplu este “războiul” dintre China și Uniunea Europeană în privința mașinilor electrice, cognac-ul numărându-se printre victimele colaterale. Plecând de la aceste realități, KMPG a realizat o serie de interviuri în segmentul bunurilor de lux. Rezultatul studiului evidențiează tendințele în domeniu.
Studiul
Rezultatul studiului a fost îmbogățit cu un sondaj cantitativ detaliat, realizat în colaborari cu Institut Potloc. Sondajul a adunat răspunsurile a 200 de reprezentanți ai companiilor mici, mijlocii și mari din Europa, SUA și Asia. Rezultatul a evidențiat câteva tendințe semnificative care vor modela viitorul pieței la nivel global. În primul rând, digitalizarea procesului de cumpărare a devenit un factor critic, remarcat de 40% dintre respondenți.

Acest aspect este remarcat în special în regiunea Asia-Pacific (circa 65%). Tendință care subliniază importanța crescută a comerțului electronic și angajamentului digital de a ajunge la consumatorii de lux. În al doilea rând, personalizarea produselor și serviciilor este crucială pentru 22% dintre cei executivii chestionați. În al treilea rând, criteriile etice devin importante, 21% dintre respondenți considerându-le un aspect cheie în timpul achizițiilor.
Dezvoltarea
Inteligența Artificială (AI) a devenit astăzi indispensabilă pentru majoritatea mărcilor de lux. Intervenția AI ajută la îmbunătățirea personalizării, atât a produselor, cât și a experiențelor clienților în mediul online sau offline. Raportul subliniază importanța AI-ului generativ, acesta fiind citat ca “factor major în implicarea clienților în sectorul de lux”. Pentru 41% dintre profesioniști, AI generativ are un impact semnificativ, în special în Asia (KPMG).

Principiile de mediu, social și guvernanță sunt acum considerate priorități la nivel înalt în luarea deciziilor corporative. Accentul pus pe durabilitate se extinde în întregul ecosistem al modei, fiind privit în primul rând prin prisma produsului. “Conform sondajului, sustenabilitatea se clasează în primele trei priorități ale sectorului. Acesta se află imediat în spatele unicității produselor și responsabilității sociale”, se arată în rezultatul studiului.
O nouă eră
Conform lui Guillaume des Rotours (KPMG Franța), “studiul arată că industria luxului intră într-o nouă eră. O atenție sporită este acordată problemelor de mediu, precum și noilor perspective în experiența clienților”. “Se acordă atenție perspectivelor tehnologice, în special domeniului AI generativ”, completează des Rotours. Pentru realizarea acestor obiective, respondenții au menționat dezvoltarea crucială a managementului resurselor umane.
sursă studiu @KPMG