Share This Article
La mijlocul lunii decembrie am fost invitat să experiementez una din mașinile din jurnal de presă BMW România: MINI Cooper-SE. Micuț, dar extrem de elegant, într-o vibrantă culoare albastră, mașina s-a dovedit a fi un bun companion pe parcursul weekend-ului.

În urmă cu șapte ani aveam ocazia să conduc pentru prima dată MINI: un performant model John Cooper Works. Era o opțiune cu tehnologie și stil, inspirat de moștenirea MINI din sporturile cu motor. “Întâlnire” care m-a purtat pe unul din circuitele din apropierea capitalei, locul unde aveam să mă bucur de performanțele sale. Peste ani, după numeroase modele MINI, luna decembrie m-a găsit la volanul unui model full-electric.
Întâlnirea
Când te urci la volanul unui MINI, mărca britanică te poartă într-o călătorie palpitantă de-a lungul istoriei sale. Indiferent de model, aceste vehicule îți oferă unele dintre cele mai plăcute și captivante jurnal experiențe de condus. Cum ne aflăm într-o perioadă de transformări, am primit cu bucurie vestea că pot conduce un model full-electric. Sincer, eram chiar curios să văd cum se conduce un astfel de model din gama constructorului britanic.

Cu ajutorul acestui jurnal, vă invit în jurnal electrificat al mărcii MINI, unul extrem de interesant în opinia mea. Așadar, de-a lungul unui weekend aveam să mă bucur de performanțele unui MINI Cooper SE. Aventura mea a început cu un telefon primit de la o amică, aceasta invitându-mă la o petrecere în Brașov. Cum hotărâsem să mă bucur de performanțele mașinii în jurul Brașovului, am decis să plec vineri spre frumosul oraș.
Mașina
Am plecat spre Brașov în jurul orei 18:00, cu gândul de alimentare în stația Eldrive România din Timișul de Jos. Cu un traseu destul de lejer, am oprit pentru a completa o diferență, mașina având circa 43% din baterie. Se cuvine o mențiune: stația din benzinăria Petrom este perfectă pentru cei care merg spre Sibiu sau Tg. Mureș. Este liberă, încărcarea bateriei realizându-se relativ rapid, astfel că drumul poate continua cu lejeritate.

La dispoziția aveam un MINI Cooper SE în tonul de culoare Albastru Blazing, cu interior Albastru Nightshade. Scaunele sport John Cooper Works erau completate de volanul (sport) încălzit și trapă panoramică din sticlă. Printre dotările mașinii am regăsit asistență la fază lungă, sistem navigație cu realitate augmentată și sistem audio Harman Kardon. De asemenea, mașina oferă 218 CP, cuplu de 330 Nm și cutie de viteze automată.
Vizita
Cu o baterie încărcată la aproximativ 55%, am decis să fac a doua zi completarea până la 90%. Drept urmare, am ales stația Eldrive România din parcarea fostului jurnal Unirea Sopping din apropiere gării Brașovului. Alesesem să vizitez Feldioara și cetatea Marienburg (vechea denumire a micuțului oraș). Ridicată în secolul XII, cetatea era sediul Ordinului-Teuton, cavaleri care avea misiunea să apere Țara Bîrsei de incursiunile cumanilor.

În evul mediu, Feldioara (Marienburg) a devenit una dintre cele mai importante așezări din regiune. Dezvoltată timp de sute de ani de comunitatea germană, cetatea era compusă din turnuri, biserică și clădiri de locuit. Forma actuală s-a conturat în secolul al XIV-lea, în interior regăsindu-se o fântână și un cuptor de pâine. După încetarea funcției militare, cetatea este întreținută de localnici și transformată într-un spațiu de întâlnire.
Experiența
Contactul cu Cooper-SE a fost unul plăcut, o mașină potrivită atât pentru oraș, cât și pentru escapade la munte. Cu o autonomie WTLP de 388 km, Cooper-SE mi-a oferit circa 280 km la o încărcare de 90%. Suficientă pentru a vizita Feldioara și reveni acasă. Pot spune că mi-a oferit o experiență interesantă, Cooper-SE oferindu-mi confort pe tot parcursul călătoriei. În final, vă invit să accesați pagina mărcii pentru detalii suplimentare.