Share This Article
Scăderea yenului în raport cu alte monede a făcut ca produsele de lux vândute în Japonia să fie mult mai accesibile. Mărcile de lux sunt afectate de valoarea tranzacțiilor.

Turiștii din toate colțurile lumii se înghesuie în această vară în Japonia pentru a cumpăra haine, ceasuri, pantofi și genți de lux la prețuri avantajoase. Motivul este slăbirea monedei naționale a țării, care a atins luna trecută cel mai scăzut nivel din ultimii 38 de ani față de dolar. Este adevărat, acum și-a revenit parțial, dar a declanșat un boom turistic fără precedent. Iar mulți dintre cei sosiți în Țara Soarelui Răsare sunt în special cumpărători avizați din Asia.
Japonia dă bătăi de cap mărcilor globale de lux
În ciuda creșterii volumului vânzărilor, mărcile globale de lux nu au motive de bucurie. Și aceasta pentru că produsele lor, de la pantofi „de firmă” la whisky sau haine, aduc un profit mult mai mic decât cel estimat. În special chinezii preferă să cumpere din Japonia decât de pe propria piață. Iar acest fapt provoacă efecte negative pe piața care aducea profituri majore mărcilor de lux. Volatilitatea yenului împiedică firmele să majoreze prețurile pentru a reflecta cu exactitate valoarea monedei și astfel profitul obținut se reduce.

La magazine precum Louis Vuitton, Dior sau Fendi, angajații au fost nevoiți să oprească temporar valul de potențiali clienți. Și aceasta doar pentru a reduce aglomerația din interior. Populara geantă Alma BB a Louis Vuitton costă în China echivalentul a 2.050 de dolari. În Japonia, același produs se vinde pentru 279.400 yeni, adică 1.875 de dolari. Luna trecută, când yenul a fost cel mai slab, a fost disponibilă pentru doar 1.725 de dolari.
Luxul a dus la o explozie a turismului
Contrar problemelor evidențiate de companiile din industria luxului, turismul din Japonia înflorește. Potrivit guvernului nipon, cheltuielile turiștilor sunt așteptate să ajungă la 8 trilioane de yeni (54,74 miliarde de dolari) în acest an. Japonia a înregistrat, conform datelor oficiale, un număr record de 3,1 milioane de vizitatori străini în luna iunie. Dacă lucrurile rămân la fel, se poate depăși recordul anual, de aproape 32 de milioane de sosiri. Acesta fusese stabilit în 2019, înainte ca pandemia să blocheze călătoriile la nivel mondial.

