Share This Article
Simbol al tehnologiei, inovației și luxului interbelic, modelele Isotta Fraschini au fost râvnite de clienți pentru unicitatea lor extraordinară. În universul automobilelor iconice, constructorul italian Isotta Fraschini ocupă un loc aparte.

Fondată de Cesare Isotta și frații Vincenzo, Antonio și Oreste Fraschini, marca își începe drumul în industria auto în 1900. Numele său era “Società Milanese Automobili Isotta, Fraschini & C.” și avea ca scop “importul, vânzarea și reparația mașinilor”. Înainte de a produce primele vehicule, Isotta Fraschini a ansamblat diferite modele, asemănătoare cu Renault. Mașinile difereau de cele produse în Franța prin dispunerea radiatorului frontal.
Începutul
Primul automobil care a purtat numele mărcii avea un propulsor de 24 CP, acesta participând la numeroase curse în epocă. În 1905, Isotta Fraschini câștigă notorietate prin participarea la Coppa Florio, marca fiind înscrisă cu un Tipo-D (100 CP). Primul său automobil de serie, Tipo 8, a fost prezentat în anul 1919 la Salonul Auto de la Paris. Noul autovehicul al constructorului italian beneficia de un propulsor cu opt cilindri în linie.

Odată cu creșterea clasei de mijloc bogate în SUA, Isotta Fraschini începe să livreze automobile noii aristocrații. Totodată, mașinile companiei italiene încep să fie prezente în diferite pelicule realizate la Hollywood. Avea să atragă atenția vedetelor americane, printre cei care și-au dorit această mașină numărându-se Clara Bow sau Rudolph Valentino. Și astfel facem legătura cu modelul prezent la ediția din acest an a Concorso d’Eleganza Villa d’Este.
Concorso
Exemplarul prezent la Concorso d’Eleganza Villa d’Este a făcut parte din exemplarele construite între anii 1926 și 1932. Modelul Isotta Fraschini Tipo 8 AS (S pentru Spinto) beneficia de un motor de 7,4 litri, cu opt cilindri. Oferea o putere mai mare decât modelul anterior de 5,9 litri, autovehiculul dezvoltând aproximativ 120 CP. Modelul s-a dorit a fi un vârf de lance în SUA, el vizând noua aristocrație americană, vedetele scenei și ecranului.

Printre fanii mărcii s-a numărat și Rudolph Valentino, vedeta filmelor mute fiind proprietarul a numeroase vehicule Isotta Fraschini. Istoria consemnează comanda acestui roadster, solicitat prin Isotta Motors din New York. Există mențiuni despre implicarea lui Rudolph Valentino în design-ul masinii, acordând o atenție deosebită specificațiilor modelului 8 AS. Din pacate, artistul nu a apucat să vadă mașina, el murind prematur la varsta de 31 ani.
Vehiculul
Caroseria roadster-ului a fost proiectată inițial de LeBaron, un carosier cu sediul în New York, și construită de Fleetwood. Se pare că a beneficiat de succes absolut atunci când a fost expus la Salonul Auto (New York). După închiderea evenimentului, Tipo 8 AS a fost expus în showroom-ul mărcii, prețul lui fiind de 25.ooo Dolari. A fost cumpărat de Peggy Hopkins Joyce, o doamnă cunoscută pentru aventurile amoroase și căsătoriile avantajoase.

Mondenă, Peggy Hopkins era o apariție constantă în ziarele epocii. Ea era întotdeauna însoțită de comentariul: “această mașina i-a aparținut lui Rudolph Valentino”. Cu toate că succesul mașini era unul incostestabil, marca italiană avea să fie afectată de criza din anii 1930. De asemenea, cel de-al Doilea Război Mondial și-a pus amprenta, producția încetând definitiv în 1949. Doar cinci vehicule din ultimul model, Monterosa, au mai fost realizate.
Powered by BMW România I Energized by De’Longhi România