Share This Article
În urmă cu câțiva urcam într-un model Hispano Suiza Carmen Boulogne, ocazia fiindu-mi oferită de Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Știam modelul din comunicatele de presă, dar plăcerea de a mă întâlni cu istoria automobilsmului a fost una imensă.

Impresia a fost una puternică, chiar dacă acest model era adaptat noilor cerințe din secolul XXI. Plăcerea de a întâlni una din mărcile istorice a fost pe măsura așteptărilor. Forma mașinii, cu indicii din anii de glorie ai mărcii, era dublată de tehnologiile care marchează actuala noastră viață. Marcând tranziția la era electrică, Hispano Suiza a prezentat Carmen-Sagrera, cel de-al treilea model din gama de hyprcar-uri electrificate.
Aniversare
În 2024 se împlinesc 120 ani de la apariția mărcii, un moment perfect pentru prezentarea noului vehicul. Clasificată în szona hypercar-urilor, mașina sosește cu un design actualizat, performanțe îmbunătățite și o nouă baterie de 103 kWh. Lansarea a fost însoțită de un spectacol de lumini, dansatorul Sol Picó prezentând noul Carmen-Segrera. Laitmotivul a fost legenda firului roșu, sugerând că anumite întâlniri sunt predestinate.

Noul automobil face parte din revoluția tehnologiei electrice, Carmen-Segrera încorporând a doua generație de baterii a mărcii. Cu o capacítate de 103 kWh, “bateriei a fost dezvoltată și fabricată în unitățile Hispano Suiza din Montmeló, Barcelona”. “Noua baterie a fost îmbunătățită în toate aspectele sale cheie”, menționează Juan Fernández (Directorul Tehnic al mărcii). Există 15 module a câte 24 de cellule fiecare, în total fiind 360.
Caracteristici
Capacitatea bateriei a fost mărită de la 80 kWh la 103 kWh, sporind densitatea energiei. Acest upgrade a condus la extienderea autonomiei cu aproximativ 100 km, situându-se acum la 480 km în circuitul WTLP. Totodată, Carmen-Segrera dispune de un sistema de răcire îmbunătățit, realizat din materiale durabile. Potrivit lui Juan Fernández, “rezultatul este un control mai eficient al temperaturii și scăderea consumului de energie”.
Evoluția design-ului frontal a modelului reprezintă un omagiu adus mașinilor Hispano Suiza Alfonso XIII de la începutul secolului XX. Gurile de aerisire frontale au fost reproiectate, estética și funcționalitatea fiind astfel îmbunătățite. Noile praguri se ridică grațios de-a lungul mașinii, completând design-ul panoului spate. “Sursa de inspiratie a fost regăsită în emblematicele modele Alfonso XIII”, spune Francesc Arenas (Chief Design).
Performanțe
Carmen-Segrera dispune de patru motoare de 205 kWh (aproximativ 275 CP), oferind mașinii o putere combinată de 1100 CP. Cuplul este unul impresionant, de 1160 NM, sprintul între 0-100 km/h fiind realziat în doar 2,6 secunde. Motoarele sunt cu magnet permanente cu flux axial, ele fiind conectate în serie: două roata stânga-spate și două dreapta-spate. Transmisia trasferă puterea către puntea spate, asigurând mașinii performanțe optime.

Totodată, noul model dispune de un sistem avansat de frânare. Etrierele cu un singur bloc oferă rigiditate superioară și senzații de frânare îmbunătățite. Mașina este echipată cu discuri carboceramice (400 mm) pe ambele axe, capabile să reziste la condiții intense de frânare. Padala rigidă, alături de ajustări specifice ale direcției, completează sistemul de frânare. Modelul urmează să fie prezentat la ediția Goodwood Festival of Speed.