Share This Article
Global Fashion Group a lansat la finalul săptămânii trecute cifrele preliminare pentru T2 și a menționat că se așteaptă ca perioada să fie una mai profitabilă – pe baza EBITDA ajustată – precum și un prim flux de numerar din ultimele trei luni. Creșterea pozitivă vine ca urmare a “recuperării puternice din partea clienților de la finalul lunii aprilie și răspunsului strategic al companiei la pandemia de coronavirus”, se menționează într-un comunicat de presă al grupului de modă.
Se așteaptă ca trimestrul să se încheie cu o creștere a valorii nete a vânzărilor – cu o marjă constantă de circa 20% – în ciuda impactului pe care l-a avut virusul în luna aprilie. Compania operează diferite platforme online, precum The Iconic, Zalora, Dafiti sau La Moda, în țări din regiunea Asia-Pacific, America Latină și Europa de Est. Pe lângă comercializarea propriilor mărci, grupul vinde și numeroase etichete – în parteneriat – precum Mango, Dorothy Perkins, Lee, Topshop, Guess și multe altele. Estimările din ultimele luni arată că rentabilitatea EBITDA ajustată se va datora unei marje brute puternice și “unei eficiențe de marketing semnificativ mai performante”.
De asemenea, compania a menționat și o îmbunătățire a cotei de piață, de aproximativ 30% (în creștere cu 18% față de trimestrul II al anului 2019). Grupul a adăugat că rentabilitatea, alături de gestionarea eficientă a capitalului de lucru și a cheltuielilor, a dus la o generare semnificativă de numerar și un sold de aproximativ 260 milioane Euro la finalul lunii iunie, în creștere cu circa 50 milioane Euro față de finalul lunii martie. Conform Christoph Barchewitz și Patrick Schmidt (cei doi CEO ai grupului de modă), “Această performanță financiară puternică este rezultatul direct al adaptabilității echipelor Global Fashion Group din întreaga lume”.
“În ultimele două luni, creșterea numărului de clienți, a cotei de piață și relațiilor de marcă au fost accelerate. În acest mod, am continuat să executăm prioritățile noastre strategice, cu accent pe identificarea oportunităților din sectorul comerțului electronic de modă – și a stilului de viață – pe piețele unde activăm”. Cei doi au adăugat că grupul a înregistrat “o redresare puternică a vânzărilor de la finalul lunii aprilie”, cu o creștere de circa 30% la începutul lunii mai, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Totodată, a fost înregistrată o creștere moderată pe piețele din Europa de Est și America Latină, și o creștere uțoară în zona Australiei.
Detalii aici: GLOBAL FASHION GROUP