Ghibli Hybrid, primul Maserati electric

0
110
Maserati Ghibli (Hybrid)

Ghibli Hybrid reprezintă scânteia care aprinde viitorul mărcii Maserati: cu noul model, constructorul italian de automobile premium intră în lumea electrificării. Ghibli Hybrid reprezintă unul dintre cele mai ambițioase proiecte pentru Maserati, care după anunțul noului motor pentru mașina super sport MC20 mai face un pas înainte spre noua eră a mărcii. Alegerea de a introduce tehnologia hibridă pe sedanul Ghibli nu este o coincidență: acest model, cu peste 100.000 de unități produse de la lansarea sa în 2013, întruchipează perfect ADN-ul producătorului de la Modena.

Maserati_Ghibli_Hybrid (parte frontală)

De fapt, provocarea cu care se confruntă Maserati a fost să intre în lumea electrificării fără a modifica filozofia și valorile de bază ale mărcii. Rezultatul? Crearea celui mai bun hibrid posibil. Mai mult decât atât, Ghibli Hybrid va păstra sunetul inconfundabil care a distins întotdeauna fiecare Maserati. Sosirea noului Ghibli Hibrid extinde astfel gama Maserati, care este acum și mai competitivă și răspunde cerințelor pieței. Ghibli Hibrid este ușor de recunoscut, datorită, în special, noului design exterior, dar și interior. Numitorul comun al restilizării, dezvoltat de Centro Stile Maserati, este culoarea albastră, aleasă pentru a identifica toate mașinile cu tehnologia hibridă și lumea nouă pe care o reprezintă.

Maserati Ghibli Hybrid (imagine laterală)

La exterior, culoarea albastră caracterizează cele trei conducte de aer iconice laterale, etrierele de frână și tunetul în ovalul care închide Tridentul pe stâlpul din spate. Aceeași culoare albastră reapare în interiorul mașinii, în special pe cusăturile brodate ale scaunelor. Noul Ghibli Hybrid introduce, de asemenea, noi conținuturi stilistice, pornind de la noua grilă față, cu bare reproiectate pentru a reprezenta o furculiță, un dispozitiv muzical care emite un sunet de o puritate extremă și care evocă și simbolul Trident în sine. Există schimbări semnificative în partea din spate a mașinii, unde grupurile de lumină au fost complet restilizate, cu un profil de tip bumerang inspirat de 3200 GT și mașina de concept Alfieri.

Maserati Ghibli Hybrid (consolă centrală)

În perfectă armonie cu ADN-ul său, Maserati a ales o soluție hibridă axată în principal pe îmbunătățirea performanței, reducând totodată consumul de combustibil și reducerea emisiilor. Tehnologia hibridă exploatează energia cinetică pe care o acumulează mașina atunci când este în mișcare, recuperând-o și transformând-o în electricitate în timpul decelerării și frânării și stocând-o într-o baterie. Motorul inovator, rezultatul lucrărilor de dezvoltare în profunzime a tehnicienilor și inginerilor Laboratorului de Inovație Maserati din Modena, combină un motor cu combustie internă (4 cilindri, turbo, deplasare de 2,0 l) cu un alternator de 48 de volți și un suplimentar supra-alimentator electric (e-Booster), suportat de o baterie.

Maserati Ghibli Hybrid (planșă bord)

Această soluție este unică în segmentul său și este prima dintr-o nouă generație de sisteme de tracțiune, cu o compensarea perfectă între performanță, eficiență și plăcere de a conduce. Bateria este montată în partea din spate a mașinii, cu avantaje în ceea ce privește distribuția îmbunătățită a greutății (cântărește cu circa 80 kg mai puțin decât Dieselul). Datorită puterii maxime de 330 CP și cuplului de 450 Nm, datele de performanță ale noului Ghibli Hybrid sunt impresionante: viteză maximă de 255 km/oră și accelerație de la 0 la 100 km/oră în 5,7 secunde. Pasagerii Ghibli Hibrid se vor bucura în continuare de sunetul inconfundabil care caracterizează toate modelele Maserati, datorită evacuării optimizate, care include rezonatoare special concepute.

Maserati Ghibli Hybrid (imagine spate)

Ghibli Hybrid marchează și debutul Maserati Connect, care permite o conexiune constantă cu mașina: schimbul de informații continuă atunci când este în mișcare, pentru a îmbunătăți serviciile oferite șoferului. Pe lângă actualizarea pachetelor software, sistemul efectuează verificări pe mașină și monitorizează serviciile de securitate în caz de urgență. Sistemul Maserati Intelligent Assistant se bazează pe intrări digitale Android Automotive, un software care oferă experiențe inovatoare utilizatorului, personalizabil în funcție de preferințele șoferului. În fine, Ghibli Hybrid reprezintă primul pas din planul care va duce la electrificarea tuturor modelelor Maserati, primele mașini electrice urmând să fie noile GranTurismo și GranCabrio (programate pentru 2021).

Detalii aici: MASERATI ROMÂNIA

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here