Share This Article
La începutul lunii septembrie, orașul Geneva a găzuit unul dintre cele mai importante evenimente dedicate ceasurilor și accesoriilor. A fost prilejul de evalua piața ceasurilor de lux, eveniment marcat de tensiunile geopolitice și temerile privind recesiunea economică!
Totodată, a fost ocazia perfectă de a discuta despre modul cum afectează războiul din estul Europei piața ceasurilor. Vânzările de ceasuri elvețiene au revenit puternic după scăderea din pandemie, valoarea exporturilor crescând cu 11,4% în primele șapte luni. “Deocamdată, starea de spirit a oamenilor din industrie rămâne pozitivă. Cât va dura creșterea? Nu știm în acest moment”, spune Jea-Cristophe Babin (Bulgari).
Industria
Deși au existat multe motive de îngrijorare în ultimii doi ani, “exporturile de ceasuri sunt aproape de maximele istorice”. O spune Edouard Meylan, directorul mărcii independente H.Moser & Cie. “Trebuie să profităm de această perioadă bună, dar trebuie să ne pregătim și pentru o încetinire”. “Vânzările au crescut 25% în 2022, cu unele blocaje pentru carcasele și curelele ceasurilor”, completează Edouard Meylan.
Patruzeci de mărci au luat parte la Geneva Watch Days, eveniment al cărui format a fost lansat în 2020. Prezentările au avut loc în hoteluri și boutique-uri din oraș, fiind mai accesibil decât Watches & Wonders din primăvară. Un exemplu este Parmigiani – deținută de Sandoz Family Foundation – vânzările mărcii crescând de 4,5 ori (față de 2021). Întrebat de rentabilitate, Guido Terreni (CEO-ul mărcii) a spus: “Ajungem acolo”.
Viitorul
Conform specialiștilor, “piața ceasurilor de lux rămâne robustă, cu liste de așteptare pentru multe modele”. Remarca îi aparține lui Danny Govberg – fondatorul mărcii WatchBox – ecou la afirmațiile retailer-ului Watches of Switzerland. Cu toate acestea, Govberg remarcă că “prețurile de pe piața secundară au scăzut”. “Dacă prețurile second scad, atunci acestea pot afecta cererea de ceasuri noi”, spune și Jon Cox (Kepler Cheuvreux).
Detalii aici – WATCHES