Facebook, clienții revin în social media

0
107
Boicotul rețelelor social media

Facebook a anunțat revenirea clienților de publicitate, după boicotul lansat de principalele branduri de lux la adresa rețelelor social media, motivul fiind reprezentat de acceptarea rasismului și urii prin intermediul platformelor gestionate. Astăzi, la aproximativ trei luni de la inițierea acestui boicot, agenții de publicitate nu se grăbesc să revină, în ciuda unui acord semnat cu Facebook, YouTube și Twitter cu privire la modul de reducere al conținutului dăunător.

Luxul boicotează platformele sociale

Un exemplu îl reprezintă Unilever, unul dintre cei mai mari agenți de publicitate din lume, compania declarând pentru Reuter că mișcarea realizată săptămâna trecută reprezintă “un pas bun în direcția corectă”, dar nu știe exact dacă va relua publicitatea plătită pe Facebook. De asemenea, Coca-Cola a refuzat să menționeze când va relua publicitatea pe Facebook și Instagram. O altă companie care nu intenționează să reia publicitatea plătită în social media este Beam Suntory (producătorul whiskey-ului Jim Beam și al cognac-ului Courvoisier), urmând să reevalueze în 2021 oportunitatea de a continua campaniile de promovare prin intermediul Facebook.

Ralph Lauren (lifestyle)

Peste o mie de clienți de publicitate s-au alăturat boicotului Facebook, cauza fiind reprezentată de îngrijorările vizavi de faptul că platforma nu ar fi făcut sufficient pentru a combate problemele cauzate de rasism. Practic, grupurile americane pentru drepturile civile au mobilizat multinaționalele pentru a ajuta la presiunea asupra gigantului social media după moartea lui George Floyd, un afro-american aflat în custodia poliției din Minneapolis. “Mărcile sunt îngrijorate de afilierea la dezinformările prezente pe marile platforme tehnologice”, a menționat Michael Priem (CEO-ul companiei de tehnologie publicitară Modern Impact.

Carolina Herrera (catwalk)

Cu toate acestea, decizia de retrage reclamele de pe rețelele sociale poate fi una dificilă, în special pentru companiile de talie mică. Brandurile mari își pot permite să adopte o astfel d epoziție, micile companii – afectate deja de pandemia de coronavirus – având de ales între “ne retragem sau murim”, conform lui Michael Priem. Un anunț încurajator a sosit în cursul miercurii trecute (23 sptembrie, n.red.), “World Federation of Advertisers” anunțând că platformele sociale și agenții d epublicitate s-au angajat să creeze definiții comune ale conținutului dăunător, precum discursurile de ură și standardele de raportare armonizate.

Black Lives Metter (Getty Images)

Astfel, un purtător de cuvânt al rețelei Facebook a anunțat revenirea agenților de publicitate pe platformă: “În cea mai mare parte, companiile au decis să revină pe platformă, înțelegând eforturile noastre”. “Nu suntem niciodată mulțumiți, continuând să colaborăm cu clienții noștri”. 95% din discursul de ură – eliminat în acest moment de pe Facebook – este detectat înainte de a fi raportat, în creștere cu 23% față de 2017. “Media digitală reprezintă în acest moment mai mult de jumătate din cheltuielile media, dar funcționează cu puține limite din cele pe care noi le dorim”, a declarat Marc Pritchard (Director de Marcă la Procter & Gamble).

Generația Z

Multe companii, precum gigantul Pernod Ricard, s-au reîntors pe Facebook în luna august, după o pauză de o lună care a urmărit transmiterea unui mesaj. “Sunt fericit…. cu rezultatul. Cred că a funcționat”, a declarat Eric Benoist (Director Marketing Global pentru vodka Absolut și Cognac Martell). “A fost un apel la trezire. cred că a fost auzit foarte clar”. Unii agenți de publicitate, precum Diageo, s-au întors după un angajament direct cu platforma și dovezi asupra efortului depus. “S-au făcut progrese, dar mai sunt multe de făcut și credem că suntem capabili să aducem schimbări majored oar lucrând împreună”, a declarat compania.

Mai multe detalii: AICI

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here