Share This Article
Ermenegildo Zegna a prezentat la finalul săptămânii trecute colecția aferentă sezonului primăvară/vară 2021, una dintre cele mai coerente afirmații despre eleganță și reîntoarcere la natură. Utilizând un amestec de streaming web, clipuri clasice, slo-mo live și detalieri realizate într-o manieră inteligentă, marca italiană propune bărbatului contemporan o colecție puternică, o întâlnire a țesăturilor cu aspect ethnic, croitorie inovatoare și mult optimism pentru viitor, pe fondul pandemiei instaurate la nivel global.
Acțiunea se petrece în spațiul fabricii deținute de companie în Trivero, camera alunecând printre țesături și lemn matur înainte de a intra într-o spectaculoasă grădină. Aparatul foto se învârte în timp ce surprinde aspecte din colecția primăvară/vară 2021, denumită Ermenegildo Zegna XXX. “Ne-am dorit o colecție complete și nu o capsulă. Anul acesta se împlinesc 110 de existență a companiei și am vrut să exprimîm ce înseamnă Zegna: natură, umanitate și oameni”, a explicat Alessandro Sartori (Directorul Creativ al Casei) în ultima zi a sezonului digital de la Milano. Zegna intenționase să sărbătorească inițial această aniversare la Trivero, așa încât impulsul lui Sartori a fost să păstreze sumarul acestui eveniment, dar cu un format total schimbat.
“Am dorim să facem oricum acest spectacol acolo. Trivero întruchipează colecția și este locul unde ea prinde contur. Așadar, weekend-ul trcut am filmat circa 60% din eveniment în mijlocul naturii și a țesăturilor, astăzi urmând să filmăm live și să le îmbinăm”, a declarant Sartori entuziasmat în biroul său din Milano. Amestecarea acestor imagini, realizarea unor etape slo-mo și dronele utilizate în timpul streaming-ului, toate acestea s-au concentrate într-un spectacol denumit Nature/Man/Machine. Primele modele au coborât pe deal în costume croite impecabil; sacouri cu rânduri double de nasturi. Liniile sunt fluide, croite cu ajutorul micro-fibrelor, în timp ce vestele – realizate în stil kimono – subliniază silueta atent lucrată.
Declarații majore o reprezintă buzunarele supradimensionate și ansamblate din lână reciclată cu două fețe. Buzunarele sunt peste tot, mereu terminate cu o linie nobilă. “Croitoria este relaxată, dar cu interioare complet construite. Și chiar trase în exterior. Fabricate din lână reciclată”, a menționat Alessandro Sartori. Iar una dintre etape a presuspus intrarea în masiva arhivă Zegna, atât de mare încât poate fi comparată cu Biblioteca Vaticanului, înainte de ieși în grădina care înconjoară facilitatea mărcii. Proiectată de doi maeștri grădinari – Pietro Porcinai și Paolo Pejrone – aceasta a oferit cadrul ideal pentru ținutele clasice, spectacolul de modă încheindu-se cu o defilare la apusul soarelui, o imagine demnă de secvențele din filmele lui Akira Kurosawa.
“Grădina s-a transformat în Oaza Zegna. Un spațiu realizat de tatăl și unchiul meu în intervalul de timp 1950 – 1960, astăzi ea devenind casa noastră de vară. După cum vedeți, avem rădăcini adânci”, zâmbește Guido Zegna (CEO-ul mărcii Ermenegildo Zegna), în timp ce explică de ce a ales acest cadru. Adăugați câteva blazere din mătase verde și vâscoză sau fâșii din mătase și mohair pentru piese inteligente de vară și aveți o declarație excelentă pentru îmbrăcămintea contemporană. Ținute care arată clasă. “Gri, gri și gri; disponibil în atelierul nostrum de personalizare”, zâmbește Alessandro Sartori. Design-ul oferit de două perechi de pantaloni contrastanți – unul larg în partea superioară și îngust în partea de jos; celălalt, cu o linie care se păstrează de sus și până jos.
Pentru a crește acțiunea, o serie de cămăși cu imprimeuri (cu modele scoase din arhivă) sunt însoțite de cravate, asigurând un contrast cu adevărat spectaculos. Într-o paletă de culori care evocă natura, regăsind influența lui Mattias Klum (fotograf al publicației National Geographic), imaginile colecției fiind completate de splendidele priveliști alpine. Colecția prezentată vineri (17 iulie) va fi disponibilă în magazine începând cu luna ianuarie 2021, în timp ce pre-colecția va fi prezentă în showroom-ul mărci peste aproximativ o săptămână. Un alt pas important l-au constituit cele 3500 de fotografii ale colecției, ele fiind realizate pentru clienții din China și Statele Unite, ei neavând posibilitatea să călătorească în acest moment la Milano.
Detalii aici: ERMENEGILDO ZEGNA