Share This Article
Eleganță cu care se desfășoară Concorso d’Eleganza Villa d’Este este reprezentativă pentru unul dintre semnificative evenimente auto ale anului. Găzduit de Villa d’Este, construcție ridicată în secolul XVI, concursul de mașini clasice se desfășoară pe fundalul Lacului Como.

Refugiu pentru personalități ale istoriei, Villa d’Este găzduiește astăzi cel mai semnificativ concurs de eleganță din Europa. Este locul unde cei mai importanți colecționari din lume se alătură celor mai prestigioase mărci auto. Un concurs care se desfășoară pe clase, cuprinzând mașini dinainte de razboi și până la clasicele anilor 1990. Sunt vehicule legendare, realizate în anii 1960 sau câștigătoare ale prestigioaselor competiții din motorsport.
Concursul
Prima ediție a concursului s-a desfășurat în 1929, cu puțin timp inainte de crahul financiar de pe Wall Street. De asemenea, a marcat începutul erei de aur a construcției de automobile, rezultatul fiind mult-lăudatele premieri de astăzi. Un aspect observat în momentul acordării premiului Best of Show, trofeul suprem acordat principalei mașini din competiție. Anul acesta, trofeul a fost acordat unei mașini din primii ani Golden Age.

Autovehiculul este un simbol al industriei auto din peninsula italică, un model Alfa Romeo 8C 2300 din anul 1932. Deținut de o colecție privată din Belgia, vehiculul dispune de caroserie Figoni care adăpostea un motor 2.3 litri (8 cilindri). Astăzi, acest model valorează aproximativ 2,99 milioane euro, fiind una dintre cele mai ieftine mașini expuse. Cum vârsta nu contează, câștigătorul trofeului Coppa d’Oro este un McLaren F1 din 1995.
Eleganță
Evaluat la circa 19,97 milioane euro, emblematicul supercar britanic este unul destul de special. Inițial, mașina a fost comandată de Motokatzu Sayama, proprietarul unei clinici private de chirurgie plastic din Tokyo. Surprinzător, dar nu în totalitate, deoarece clinica era sponsorul principal al McLaren F1 GTR (câtigător Le Mans în 1995). Astăzi, cu un motor V12, 6,1 litri, aspirat natural) vehiculul este deținut de Tony Vassilopoulos.

Nu putem omite conceptul prezentat de BMW Group, Skytop marcând întoarcerea mărcii germane la eleganță. Cu linii netede și caroserie alungită, modelul este o trimitere către clasicele BMW Z8 sau 503. Conceput pentru “călătorii de lux”, Skytop readuce marca către emblematicele grand tourere din trecut. “Conceptul este un design unic, în tradiția Concorso d’Eleganza Villa d’Este”, a spus Adrian van Hooydonk (BMW Group Design.
foto: BMW Group Classic

