Elation Hypercar, viziune electrică “Freedom”

0
46
Elation Freedom Hypercar

Elation Hypercar, o companie cu sediul în California de Nord (Statele Unite), a prezentat zilele trecute primul său model de autovehicul electric. Denumit Elation Freedom, vehiculul a fost dezvoltat pe parcursul a cinci ani de cercetare, fiind rezultatul viziunii combinate a fondatorului Carlos Satulovsky (CEO-ul Elation Hypercar) și a echipei argentiniene de proiectare și inginerie. Hypercar-ul a fost construit și testat în Silicon Valley și are ca sursă de inspirație în moștenirea unor nume mari din motorsportul argentiniat, precum Juan Manuel Fangio sau producătorul de automobile Allejandro de Tomaso.

Elation Freedom (cadru general)

Pentru Carlos Satulovsky, această filozofie “trans-americană” îi confer echipei sale un avantaj distinct, o combinație a AND-ului motorsportului originar din Argentina și inovațiile tehnologice din Silicon Valley. În ce privește compania Elation Hypercar, aceasta a fost ideea lui Satulovsky și a partenerului său de business – Mauro Saravia – cei doi întâlnindu-se pentru prima data în anul 1985, în timp ce locuiau în Argentina. Planurile inițiale constau în înființarea unei companii care să producă avioane ultra-ușoare, acestea fiind schimbate odată cu peisajul politic, Saravia devenind un constructor de mașini de curse, timp în care Satulovsky și-a urmărit pasiunea pentru aviație. “Înainte de a obține permisul de conducere, eu zburam deja pe avioane în Argentina, ulterior – după ce am ajuns în Statele Unite – reușind să devin pilot la manșa unui Boeing 747”, menționează carlos Satulovsky.

Elation Freedom (lifestylel)

Însă, în 2014, cei doi parteneri decid că este timpul să lucreze împreună la un nou proiect. Astfel, “l-am invitat pe designer-ul Pablo Barragan să ni se alăture”, continua C. Satulovsky și, împreună, “ne-am propus să construim echipa Elation Hypercar care să dea viață acestui automobile. Elation Freedom este primul hypercar electric de lux – construit manual – din Statele Unite”. Obiectivele de performanță – fixate încă din stadiul de proiect – sunt o accelerație de 0 – 100 km/oră în doar 1,8 secunde și o viteză maximă de aproximativ 418 km/oră. De asemenea, autonomia planificată de constructor oferă mașinii o autonomie de circa 640 km. Pentru a atinge aceste criterii de referință, Elation Freedom a fost construit în jurul unui șasiu monococă din carbon-kevlar ultra-ușor.În același timp, exteriorul vehiculului se prezintă cu o linie foarte elegantă, care prezintă o aerodinamică active – cu pas variabil – șasiul fiind produs intern din cea mai bună fibră de carbon, furnizată de o companie venețiană.

Elation Freedom (test Nürburgring)

Elemente care ajută hypercar-ul să ofere posesorului circa 1427 CP, o putere care provine de la cele trei motoare electrice sincrone, răcirea acestora fiind realizată cu ajutorul unui lichid special, dezvoltat în parteneriat cu Cascadia Motion. O opțiune interesantă este oferită de configurația cu patru motoare, posesorul unui astfel de automobile urmând să se bucure de o putere de peste 1900 CP. Un pachet de baterii în forma literei T – de 100 Kw/oră sau 120 Kw/oră – este poziționat în zona șasiului, oferind stabilitate și gestionarea căldurii. Axa față este echipată cu o cutie de viteze cu o singură treaptă, în timp ce puntea spate dispune de o unitate cu două trepte, software-ul propriu-zis implementând diferite moduri de acționare selectabile – modulul Freedom oferind cele mai bune performanțe. Deși este construit pentru regim de viteză, Elation Freedom este echipat și cu o suspensie din titan cu dublu-ax – inspirat din Formula 1 – care îi permite vehiculului să exceleze într-un cadru mai neconvențional.

Elation Freedom (detaliu spate)

Totodată, software-ul de control al stabilității interacționează cu un sistem de vectorizare al cuplului, asigurând niveluri suplimenatre de redundanță și siguranță. Proiectată pentru a putea fi omologată la nivel internațional, mașina respect cerințele de siguranță ale Fédération Internationale de l’Automobile Le Mans Prototype 1 (FIA LMP1). În acest moment, vehiculul se află în testele de validare și omologare a prototipului, timp în care este construită facilitatea unde se vor produce un număr limitat de automobile (conform constructorului, în următoarele trei luni vor fi anunțate și numărul unităților produse), prețul fiind estimate la circa 2 milioane dolari/hypercar. Ca un detaliu, producția este planificată să înceapă în T4 al anului 2022, constructorul anunțând și o ediție Elation Freedom Iconic Collection – acesta fiind dotat cu un propulsor V10 de 5,2 litri, cuplat la o transmisie cu dublu-ambreiaj (șapte trepte), versiunea având un preț de circa 2,3 milioane dolari. Detalii aici: ELATION HYPERCAR

Mai multe informații aici: EXPLORE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here