Share This Article
Purtând numărul de șasiu 2359, modelul prezent în articolul nostru a fost comandat de Esther Fiske Hammond la producătorul Duesenberg. Nepoată a proprietarului unui lanț de magazine din New England (SUA) aceasta a lansat comanda la finalul anului 1929.
Foarte posibil, Esther F. Hammond a văzut unul dintre modelele J și, astfel, a decis să-și comande pripriul Duesenberg. Autovehiculul s-a dovedit a fi unul special, nu doar unul dintre cele 25 Convertible Coupé “Disappearing Top” produse de marcă. Demn de menționat, mașina a beneficiat de numeroase modificări din partea constructorului. Acest aspect a oferit o linie curată caroseriei și, desigur, un motor fabulos sub capotă.
Trecutul
După finalizare, se spune că doamna Hammond a condus această mașină între proprietățile sale din Montecito și Pasadena. A păstrat vehiculul până în 1934, an în care o vinde lui Marjorie “Jorie” Butler, moștenitoarea Butler Paper Company. După numai un an, aceasta o vinde pentru 500 dolari fiului șoferului ei, o favoare pentru serviciul fidel a acestuia. Ramane în posesia acestuia până în 1938, an în care este vândută lui John Troka.
La rândul său, bogatul comerciant decide să vândă vehiculul lui Ken Griffen, un entuziast al mărcii Duesenberg din Chicago. În 1953, mașina ajunge în proprietatea lui Charles Allen, un proeminent crainic radio din Chicago. Este anul când motorul original, J-351, a fost îndepărtat și pierdut în istorie, în locul lui fiind instalat un J-235. Acest motor se regăsește și astăzi pe mașină, alături de carcasa original (numerotată) și arborele cotit.
Prezentul
Trecut prin diferite mâini, automobilul a fost restaurat complet în anul 1978, ulterior fiind scos la vânzare. Sub această formă, autovehiculul a fost achiziționat în 1979 de antreprenorul și filantropul Richard Burdik din Texas. El a fost cedat “Central Texas Museum of Automotive History” pe acre l-a deschis în orășelul Rosanky. Expusă timp de 40 ani, mașina a părăsit foarte rar incinta muzeului, fiind aproape “ascunsă la vedere” entuziaștilor.
În cele din urmă acest Duesenberg a fost achiziționat de Paul Petrovich (Sacramento, California) în anul 2017. Imediat, acesta a dus autovehiculul la Randy Ema – un entuziast al mărcii – fiecare componentă fiind restaurată manual. Finalizată în 2019, mașina a reusit să câștige două trofee la faimosul Pebble Beach Concours d’Elegance. Astăzi, spectaculosul model este scos la licitație, el fiind evaluat între 3,750,000 – 4,200,000 dolari.