Share This Article
Dolce & Gabbana a prezentat colecția Alta Sartoria la Palazzo Vecchio, vechea reședință a primăriei Florenței din epoca medievală. Evenimentul a început cu un moment special: primarul Dario Nardella a înmânat actriței Monica Bellucci cheile orașului. Peste o sută e ținute au fost prezente pe podiumul florentin, spectacolul de modă fiind primul care se desfășoară după blocajul impus la începutul primăverii de pandemia de Covid-19.
Desfășurat în Salone dei Cinquecento, o masivă cameră de consiliu decorată cu fresce realizate de Giorgio Vasari, acesta fiind și primul artist care a folosit termenul Renaștere în tipar. Spectacolul a fost deschis de ținute inspirate de epoca medievală – în nuanțe red Giglio – decorate cu celebrul crin adoptat de familia de’Medici ca emblemă pentru capitala Toscanei, un simbol purtat de florentini chiar și în timpul primei cruciade. După cum vă informam într-un material anterior, la desfășurarea acestui eveniment și-au adus contribuția și numeroși artizani florentini. Astfel, evenimentul a fost deschis de un tânăr îmbrăcat într-o ținută de spadasin – cu nuanțe de cerulean blue și stacojiu – cu pene furnizate de Duccio Mazzanti, un specialist în pene aflat la a treia generație.
El a fost unul dintre cei 35 de artizani locali, aceștia contribuind la evenimentele Dolce & Gabbana desfășurate pe parcursul a trei zile, amintitnd aici de expoziția Haute Joaillerie și un eveniment Alta Moda (prezentat joi seara pe una din vielele din apropierea Florenței). De-a lungul spectacolului de modă, Domenico Dolce & Stefano Gabbana au adus publicului numeroase referințe la modelele iconice ale Renașterii, precum Michelangelo, Leonardo da Vinci, Ghirlandaio sau Sandro Botticelli. Interpretarea ideilor umaniste ale epocii – locul unde omul, și nu zeul, a devenit centrul universului – au fost incorporate în ținutele extrem de grandioase. Piese vestimentare ducale, cu elemente din blană de nurcă și broderie aurii, au fost prezente pe podium.
Demne de un Cosimo de’Medici, aceste ținute au fost însoțite de lucrările manieriste ale un artist precum Francesco Salviati. Portretele lui Lorenzo Magnificul și Giovanni dale Bande Nere, cel mai mare condotier al epocii, au fost prezente inclusive pe tunicile din brocart auriu. Un alt moment important a fost acela în care duo-ul creativ al mărcii a transferat imaginea unui războinic în mijlocul săbiilor, sulițelor și sunetelor goarnelor din uriașa frescă a lui Giorgio Vasari – o reprezentare a luptei de la Marciano – pe ținutele lejere de casă, piesele realizate din jacquard și finisate cu revere din astrahan. Mai mult de atât, nuanțele bogate ale frescei au fost prezente pe o serie de costume – compuse din jachete la două rânduri și finisaj elegant pentru pantaloni – întreaga concepție fiind dominată de o paletă bogată de culori.
Referindu-se la prezentarea acestei colecții, Domenico Dolce a menționat: “Când mă gândesc la această colecție, după zilele și orele petrecute alături de artizanii locali, mi-am dat seama că adevăratul rol al nostrum, al italienilor, este acela de a folosi vechiele idei și de a crea frumusețe pentru întreaga lume”. Cu cinci secole în urmă, Leonardo da Vinci a încercat o metodă nouă de uscare a uneia dintre frescele realizate în Salone dei Cinquecento, el agățând o serie de suporți cu cărbune încins de-a lungul lucrării, rezultatul fiind doar o topire a vopselei folosite de artist. Cu toate acestea, metoda artistului renascentist a funcționat perfect în cazul prezentării de modă.
În fine, nu-mi rămâne decât să vă îndrum să căutați mai multe informații despre frescele prezente în Palazzo Vecchio, lucrarea lui Leonardo – conform unor informații din epocă – fiind ascunsă de opera realizată de Girogio Vasari. După evenimentul de modă, oaspeții au fost invitați în Piazza della Signoria, locul unde ei au putut să admire un spectacol inspirat de epoca medieval. Ca o ironie a istoriei, piața este locul unde faimosul călugăr dominican Girolamo Savonarola – care a condus Florența pentru o perioadă de patru ani, într-o epocă marcată de distrugerea unor opere de artă sau tapiserii și produse cosmetic – avea să-și găsească sfârșitul în anul 1498. Cu siguranță, Savonarola ar fi fost îngrozit de opulența liniei Alta Sartoria, o colecție de modă care oferă o viziune asupra unui viitor luminos și optimist, idei care își au rădăcina în bogatul trecut al Republicii Florentine.
Detalii aici: DOLCE & GABBANA