Share This Article
“Nu-mi place soluția show-urilor digitale”, spune Domenico Dolce. “Prezentarea de modă nu poate fi înlocuită cu un ecran”. Cuvinte menționate la deschiderea show-ului Dolce & Gabbana de la ediția digitală MDFW. “Ai nevoie de contact fizic, de conexiune umană. Pentru că moda începe cu oameni”. “Am realizat un show virtual – Alta Moda – luna trecută”, a adăugat Stefano Gabbana. “Dar fără audiența fizică nu a fost la fel. Evenimentul și-a pierdut esența”. Pentru a recâștiga această esență a spectacolelor de modă – pentru sezonul primăvară/vară 2021 – designerii au trebuit să se adapteze.
Locul traditional de desfășurare – Teatrul Metropole – nu este potrivit în acest moment pentru astfel de evenimente: Covid-19 face ca orice întâlnire în interiorul unei clădiri să fie nepotrivită. Prin urmare, Dolce & Gabbana a desfășurat timp de 30 minute – la sud de orașul Milano – în campusul Universității Humanitas, o unitate de învățământ sponsorizată de marca italiană. În luna februarie a acestui an – înainte de izbucnirea pandemieid e Covid-19 – designerii au donat sume consistente Universității Humanitas, banii fiind dirijați către studierea imunității organismului în fața coronavirusului. Douăzeci și doi de studenți au aflat că vor putea să-și celebreze finalizarea studiilor prin ceremonii reale, unii dintre aceștia aflaându-se chiar printre cei 260 de invitați la evenimentul de modă. Astfel, aceștia au avut posibilitatea de a vedea Live un spectacol de modă.
În prezentarea lor. Cei doi designer au menționat colaborarea cu proprietarii hotelului Parco dei Principi din Sorrento, elemente arhitecturale a lui Gio Ponti fiind infuzate în linia colecției. Au fost realizate numeroase conexiuni cosmetic simple; frumoasele modele de gresie albastră din hotel au constituit completări frumoase la sarong-urile din mătase, în timp ce un “vestă” împletită (modelată ca o placă de surf d emici dimensiuni) este completată cu diferite piese vestimentare, precum halate, pantaloni sau cămăși. Mai complex a fost reproducerea acestor elemente în pulovere tricotate – complet proportionate – sau patchwork-uri diferite pentru jeans. Hotelul Parco dei Principi nu este o structură nouă, clădirea fiind ridicată în jurul unei alte construcții ce data din secolul al XVII-lea, o reședință care fusese proiectată pentru a îmbina linia arhitecturală mediteraneană, de unde și această gresie albastră.
Astăzi, Dolce & Gabbana a reușit să construiască ceva nou din această îmbinare a vechii arhitecturi și croitoria de înaltă clasă, propunând pentru sezonul viitor pantaloni largi și jachete subțiri cu diferite cusături. De asemenea, au fost prezente câteva piese hibride destuld e amuzante, inclusiv o îmbinarea jucăuță între un pantalon de jeans și diferite secțiuni din piele albastră, texturate. “Nu sunt doar haine simple, ci unele dintre cele mai complicate piese”, observă Stefano Gabbana. Și așa se pare că sunt. Însă, alegerea acestor complicații nu au fost fără scop, pentru că un obiect vestimentar trebuie să arate bine. Evident, fiindcă ne aflăm în Italia, selecția de alimente din toată Italia – realizată de Chef Gennaro Esposito – și moștenirea arhitecturală a clădirii a fost una cu încărcătură emoțională, aceste simboluri fiind prezentate cu mândrie în fața unui public care împărtășește aceași pasiune pentru rafinament, gust și eleganță.
Detalii aici: DOLCE & GABBANA