Share This Article
Massimo Paronitti – Grupul italian De’Longhi a fost înființat în 1902 ca un mic atelier specializat în fabricarea de componente industriale. Cu o istorie de peste un secol, Grupul De’Longhi este unul dintre cei mai mari producatori de electrocasnice, având în portofoliu mărcile De’Longhi, Kenwood și Braun. De’Longhi, marcă italienească de tradiție, este numărul 1 în lume în espressoare pentru uz casnic.
Kenwood este o companie britanică, fondată în 1947 de Kenneth Wood și devenită rapid Numărul 1 în Europa în categoria roboților de bucătărie. Compania a intrat în portofoliul Grupului De’Longhi în 2001. Braun – o companie germană cu peste 90 de ani de tradiție – este binecunoscută în întreaga lume pentru o gamă diversă de produse și este brandul numărul 1 la nivel mondial în blendere de mână. De’Longhi a achiziționat drepturile pentru categoria de îngrijire a locuinței, printre care se numără și electrocasnicele mici de bucătărie sau fiarele de călcat, încă din anul 2013. În momentul de față, Grupul De’Longhi este prezent în peste 40 de țări și își comercializează produsele în întreaga lume, cu misiunea de a crea inovații care să aducă un plus de stil și de confort în fiecare casă. În ceea ce privește România, De’Longhi a intrat pe piață acum mai bine de șapte ani, investiția grupului italian axându-se pe producția de espressoare și aparate electrocasnice de mici dimensiuni. Pentru a înțelege ce înseamnă produsele companiei, am stat de vorba cu dl. Massimo Paronitti (Director de Operaţiuni pentru Europa în cadrul De’Longhi Group). Pentru început, am fost curioși să aflăm de la dl. Massimo Paronitti ce a făcut atunci când a ajuns într-o țară pe care nu o cunoștea, cu misiunea de a gestiona o companie nouă. De fapt… o hală industrială goală, din care, după o mediatizare intensă, tocmai plecase o altă multinațională. Ei bine, nu știm exact care au fost gândurile lui Massimo Paronitti acum șapte ani, când a venit în România să preia, la Jucu (Judetul Cluj), ceea ce fusese unul dintre centrele de producție ale Nokia, dar ceva ne spune că a preferat să privească lucrurile ca pe o oportunitate.
”În 2012, business-ul nostru pe segmentul espressoarelor creștea atât de repede, încât aveam nevoie de o nouă fabrică. O dată ce am aflat că Nokia își închide operațiunile din România, am înțeles că aveam acolo o ocazie. Dar ne-am dorit să valorificăm această ocazie construind ceva puțin diferit de un centru de producție tradițional. Așa că ne-am orientat pe două direcții”, a declarat Massimo. Una a fost crearea unei misiuni clare pentru companie – un mesaj simplu de înțeles pentru toți cei care priveau De’Longhi ca pe un jucător nou pe piața muncii, respectiv ”o fabrică orientată asupra clienților, cu standarde înalte de calitate”. O a doua direcție a vizat resursele umane. Oamenii au fost, de la bun început, cel mai important element în dezvoltarea operațiunilor de la Jucu. În zonă nu exista experiență de lucru în fabrici de espressoare. Așa încât, cel mai simplu lucru pentru grup ar fi fost să deplaseze specialiști din Italia la Jucu. Și totuși, au luat decizia de a investi în echipa de management și în cea de mid-management, ambele compuse din români. ”Câteva luni mai târziu, îmi amintesc că mergeam la discuții cu alți investitori străini din regiune, ei cu managerii lor, eu cu colegii mei, și toți mă întrebau – și, unde sunt expații? Unde sunt ceilalți italieni? – iar eu le explicam că în Jucu, există un singur italian.. eu.. toți ceilalți manageri sunt români. De altfel, cu unii sunt coleg și acum, după șapte ani”. ”În 2012, când am aterizat la Cluj, eram întrebați cum credeam că o companie mică ar putea înlocui un gigant precum Nokia, care avusese 3000 de angajați. Tuturor le-am răspuns – lăsați-ne să ne vedem de treabă și o să înțelegeți,” își amintește Paronitti. În șapte ani, compania a avut trei extinderi, trecând de la cei 20.000 de metri pătrați inițiali la actualii 65.000 metri pătrați în care lucrează 2400 de oameni. Unitatea de la Jucu are unul dintre cele mai moderne departamente de Injecție de Plastic și de Printare. O zonă tehnologică asigură producția de motoare și râșnițe. Filosofia companiei impune ca toate părțile importante ale echipamentelor realizate sub marca sa să și fie controlate intern, pentru a se putea garanta standardele de calitate necesare în fața clienților. Articolul poate fi citit integral în ediția cu No. 37 a The Gentleman’s Journal.