Deloitte, raport despre segmentul de lux

0
211
Piața de Lux (Deloitte - Global Powers of Luxury Goods 2020 )

Deloitte a prezentat un raport despre segmentul bunurilor de lux, zece companii fiind responsabile cu mai mult de jumătate din vânzările globale – din totalul de o sută de etichete luate în calcul. Raportul – denumit Global Powers of Luxury Goods 2020 – menționează primele o sută de companii de bunuri d elux din lume, acestea generând venituri totale de circa 281 miliarde dolari în 2019. Primele zece companii, care includ LVMH, Kering, Estée Lauder, Richemont, Chanel sau PVH, au generat aproximativ 51% din totalul vânzărilor, estimate la circa 144 miliarde dolari. Dimensiunea medie a unei companii de lux este evaluate la circa 2,8 miliarde dolari, cu o cifră de afaceri minima de 238 milioane dolari – necesară pentru a fi incluse în Top 100 din lista companiei de consultanță Deloitte.

Piața de Lux (Cehia)

Pentru al treilea an consecutive, grupul LVMH (37,5 miliarde dolari), Kering (17,8 miliarde dolari) și Estée Lauder (14,9 miliarde dolari), au asigurat primele trei locuri – suma totală a business-ului fiind de 70,2 miliarde dolari – aproximativ un sfert din totalul vânzărilor de lux. De asemenea, raportul menționează că piața bunurilor de lux a crescut ca valoare generală, dar a înregistrat o rată de creștere mult mai mică. Printre cauzele importante care au afectat creșterea în 2019 se numără efectul politicilor protecționiste și restricțiile comerciale, piețele mari de bunuri de lux – precum China sau Statele Unite – înregistrând creșteri reduse. Conform Patriziei Arienti (Deloitte Global EMEA Fashion & Luxury Leader), “Impactul financiar al pandemiei nu este încă evaluat și, dacă concentrarea industriei de lux își va continua actuala traiectorie este, de asemenea, o întrebare cu răspuns necunoscut. Această situație perturbatoarea creează schimbări profunde în comportamentul consumatorilor și modul în care companiile răspund la aceste schimbări – determinând o dezbatere despre viitorul industriei modei și a bunurilor de lux”.

Piața de Lux (Selecție ceasuri)

“Există un sentiment general de a regândi luxul și de a-l conduce în direcții noi, având în vedere ce modele de business vor fi relevante în nou normal”, continuă aceasta. Practic, raportul scoate în evidență faptul că producătorii bunurilor de lux au fost puternic afectați de pandemia de coronavirus. de câteva luni, oamenii se confruntă cu restricții privind călătoriile în străinătate, existând încă incertitudini cu privire la momentul în care va fi posibil să călătorim mai ușor între țări. Turismul internațional a fost extrem de afectat pe tot globul, provocând căderi masive ale vânzărilor tradiționale cu amănuntul. Magazinele duty-free – care generează principalele vânzări pe aeroporturi – au fost grav afectate de prăbușirea călătoriilor la nivel internațional. Totuși, în timp ce pandemia de Covid-19 a perturbat călătoriile la nivel Mondial, apetitul cumpărătorilor chinezi – pentru produsele de lux importate – nu s-a schimbat. Prin urmare, factorii de decizie politică intenționează să extindă accesul la cumpărături fără taxe vamale prin crearea de noi locații ad-hoc fiscalizate, în speranța reînnoirii fluxurilor turistice din țară.

Piața de Lux (Statele Unite)

Aproape toate evenimentele importante de pistă – programate pentru sezonul 2020 – au fost anulate sau schimbate într-un format virtual. Totodată, consumatorii au fost obligați să rămână acasă, vânzările cu amănuntul online cunoscând un trend ascendent comparativ cu anul anterior, determinând multe mărci să accelereze digitalizarea și să ofere soluții de comerț electronic, inclusiv în sistemul de live streaming – denumit “See now, Buy now”. Astăzi, majoritatea companiilor care produc bunuri de lux sunt în căutarea de noi modalități de a se conecta cu clienții lor, reinventându-se. Sustenabilitatea este una din principalele domenii pe care se vor baza companiile de modă și produse de lux, mărcile investind sume considerabile în tehnologii verzi și alte forme de reducere a emisiilor din facilitățile lor de producție. Dar, a fi durabil nu se limitează doar la lanțul de aprovizionare și/sau producție, ci înseamnă și îmbrățișarea noilor valori și perspective ca răspuns la nevoile de evoluție ale consumatorilor și planetei. Sursă: DELOITTE (GPLG 2020)

Mai multe informații aici: WATCHES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here