Share This Article
Cumpărătorii globali preferă fotografiile reale ale mărcilor, o mișcare observată de comercianții cu amănuntul în ultimul timp, mai ales în urma includerii unor imagini ale acestora pe canalele de socializare și site-urile web ale companiilor. Cercetările efectuate de Bazaarvoice, o companie de cercetare cu sediul în Austin (Texas, Statele Unite), arată că două treimi dintre cumpărători preferă fotografii reale ale clienților – pe canalele de socializare ale mărcilor – în detrimental imaginilor profesionale.
Având în vedere că aproximativ 51% dintre consumatorii globali sunt de acord că rețelele sociale influențează achizițiile de bunuri, iar 65% că fotografiile prezente aici sunt esențiale în decizia de cumpărare, această decizie este un element de care comercianții trebuie să țină cont. În raportul “A picture’s worth a thousand purchases”, compania specializată în recenzii de produse și conținut generat de utilizatori a menționat că, “conținutul vizual și social generat de utilizatori determină achizițiile online în sectorul produselor cu amănuntul”. De asemenea, pe lângă rețelele sociale, 74% dintre consumatori preferă să vadă pe site-urile mărcilor imagini reale cu produsele, decât fotografii și clipuri video profesionale.
Cât de reale sunt aceste cifre? Ei bine, compania de cercetare menționează peste 8000 de consumatori din piețe care generează vânzări substanțiale, precum Australia, Canada, Franța, Germania, Marea Britanie sau Statele Unite. Totodată, a constatat că 62% dintre consumatori sunt mai predispuși să cumpere dacă pot vizualiza conținut foto & video anterior, ceea ce reprezintă un pas pe care mulți comercianți nu l-au făcut încă. Compania consideră că acest aspect se referă la cumpărătorii care reacționează “vocile credibile”, ajutându-I să aibă mai multă încredere într-un brand. “Cu cât publicul este mai realist și autentic, cu atât devine mai încrezător când decide să efectueze o anume achiziție”.
Acest lucru se bazează pe cercetările efectuate pe scară largă din ultimii ani, care ne arată că recenziile sunt factori de încredere, dar o duce totodată în sfera vizuală, ceea ce are sens atunci când vine vorba de o gamă largă de produse (tehnologie, modă și frumusețe). Studiul ne arată că facebook rămâne cea mai populară platformă – când vine vorba de influențarea deciziei de achiziție (25%) – fiind și cea mai profitabilă (26%). Însă, când vine vorba de tinerii cu vârste între 18 și 34 ani, Instagram rămâne ce mai populară destinație – 31% folosind-o ca sursă principală de inspirație – 27% spunând că este locul cel mai probabil pentru cumpărături. Un aspect care ne arată influența pe care vizualul o are asupra tinerilor.
În fine, multi dintre respondenți au spus că doresc să vadă maim ult conținut vizual nou pe rețelele sociale, maim ult decât pe site-urile web – aproximativ 47% vor să vadă conținut nou pe rețelele sociale, de cel puțin două saut rei ori pe săptămână – în timp ce 10% se așteaptă la actualizări de mai multe ori pe zi. Este vorba despre modalitatea prin care consumatorii sunt ajutați să evalueze calitatea și acuratețea descrierii înainte de a se decide să cumpere un anumit produs. Totodată, 21% dintre cumpărătorii spun că o recenzie de calitate este considerate a fi una care include fotografii și clipuri video, alături de explicații sub formă de text. Rămâne de văzut și ce se întâmplă pe piața locală, lipsită de astfel de studii. Detalii AICI.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații – AICI