Salvatore Ferragamo - MFW - Fall/Winter 2020

Cum ajungi la noua generație millennials, chiar dacă brand-ul tău este unul destul de “în vârstă”? Un răspuns îl oferă Paul Andrew, Creative Director-ul casei Ferragamo încercând o rețetă personală. “Sunt un fel de «întreținut» în cadrul echipei de millennials care mă înconjoară, ei încercând să mă ajute să înțeleg ce înseamnă să fii bărbat în noul deceniu”, menționează dl. Andrew. Modul ciudat în care se raportează tinerii la arhetipul masculine a fost revelator pentru Creative Director-ul mărcii italiene.

Iar această declarație a fost un subtext instrumental pentru colecția de toamnă: “Millennials rup referințele arhetipale, amestecându-le în noi categorii care sfidează clasificarea”, a menționat P. Andrew. De altfel, designer-ul casei el a identificat șase paradigme diferite ale masculinității: Afaceristul, Marinarul, Surfer-ul, Pilotul de Curse, Militarul și Motociclistul. Acestea au servit pentru a crea noi tipuri de stil masculine, amestecate într-o formă liberă hibridă. “Cândva, bărbații se identificau mult mai clar cu aceste categorii”, a spus Andrew. “Dacă un surfer dorea să meargă pe Wall Street, cu siguranță el nu știa cu ce să se îmbrace. Astăzi, este destul de ușor să purtați un pantalon în stil surfer cu o jachetă personalizată”.

O percepție regăsită în modul cum s-a desfășurat prezentarea colecției. Dacă alăturați stilul unui marinar cu un om de business, ce obțineți? Un peacoat perfect croit, adaptat la cea mai fină stofă scoțiană. Dar dacă alegeți să combinați cele două stiluri cu unul al surferului din anii 1980? Cu siguranță o să remarcați apariția unei pantalon scurt – supradimensionat – peste pantalonii unui costum, totul fiind asortat cu un cordon impecabil croit, o extravaganță din trei piese – rezultatul fiind o combinație între un om de business și un surfer. Sau, altfel, combo-ul unui surfer în combinație cu ținuta unui militar ar putea conduce la o prezență îndrăzneață, cămașa hawaiană fiind reelaborată cu ajutorul camuflajului de tip militar.

În fine, a fost un joc al arhetipurilor care a servit perfect această colecție; părea să o energizeze. Existau o mulțime de piese deosebite, re-proporționate și subtil inventive, păstrând totuși acel fler elegant al mărcii Salvatore Ferragamo. Siluetele prezente pe podium erau subțiri, liniare și ușor supra-dimensionate, fie montate mai mult de formă, cum umeri bine structurați pentru impact. Îmbrăcămintea sport a fost tratată cu o eleganță sofististicată, mult-așteptată la standardele ridicate ale istoricei case florentine: jucând de-a lungul acestor arhetipuri, chiar și millennials ar putea fi (cu speranță) fermecați de această nouă și elegantă linie – izvorâtă din trecutul vechii școli de croitorie. Mai multe detalii despre marcă AICI.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here