Share This Article
În fiecare an, la finalul lunii mai, Lacul Como este gazda celui mai elegant eveniment dedicat mașinilor clasice: Concorso d’Eleganza. Cele mai bune mașini de colecție și-au dat întâlnire pe aleile Villa d’Este, o tradiție începută în anul 1929.

Spre deosebire de alte evenimente similare, Villa d’Este se concentrează pe vehicule de calitate ultra-înaltă din cele mai râvnite colecții. Un “concorso” care întrepătrunde împreună frumusețea inegalabilă a Lago di Como și a unor automobile extrem de rare. Deși ediția 2023 a fost marcată de ploaie, prezența specataculoaselor mașini a avut impact ridicat în rândul oaspeților. Incepem demersul de prezentare cu modele din anii 1930.

Rolls-Royce Sport Phantom Prototype
Constructorul de automobile Rolls-Royce avea deja formată o reputație în realizarea unor vehicule mari, dar foarte comode. Cu toate acestea, între anii 1926 și 1928, se decide realizarea a trei vehicule experimentale, bazate pe modelul Phantom I. Dezvoltat pentru a “sparge” bariera celor 160 km/oră, modelul a fost cunoscut ințial sub numele de 17EX. Ulterior, datorită carosierului Jarvis of Wimbledon, vehiculul a primit numele de Sax Blue.
Echipat cu un motor de 7,8 litri, acest automobil cu caroserie alungită a trecut prin filtrul a numeroase teste. Ulterior, a devenit unul din cele trei modele experimentale care au fost vândute (nemodificate) unui client. În 1928, mașina a fost livrată Maharajahului Hari Singh (India), rămânând în posesia altor doi Maharajahi până în 1976. În acest moment, automobilul este în posesia colecționarului austriac Alexander Schaufler.

Delahaye 145 Coupé Chapron
Se pare că niciun concurs de talie internațională nu este complet fără un model Delahaye. Iar exemplul prezentat aici este suficient de special pentru a câștiga aprecierea celor care au participat la eveniment. Construit inițial ca parte a unui lot de vehicule sportive, modelul 145 a fost promovat în cursele de Grand Prix. După anii războiului, carosierul Henry Chapron a transformat autoturismul de curse într-un coupé sportiv elegant.
Mutat în cele din urmă în SUA, un nou proprietar a găsit motorul V12 original și la reinstalat pe mașină. Omagiu adus luxoaselor vehicule din anii 1930, acest model este “îmbrăcat” cu proporții elegante, perfect echilibrate. Începând cu anul 2003, mașina intră în colecția lui Peter și Merle Mullin, aceasta beneficiind de o restaurare completă. Inclusiv motorul original a fost reinstalat în mijlocul acestei caroseriei de o frumusețe magnifică.
HERITAGE (#bmwromania)