Clasa E Cabriolet, o poveste de succes

Mercedes-Benz Clasa E Cabriolet

Clasa E Cabriolet este – de peste 30 de ani – autoturismul pentru patru persoane care reprezintă cu succes libertate condusului sub cerul liber. Fiecare generație îmbină design-ul elegant cu luxul și siguranța aparte, la nivelul premium Mercedes. În ceea ce privește stilul, Mercedes-Benz își păstrează atributele sale specifice: un model Clasa E Cabriolet are două uși, patru locuri și un plafon clasic din material textil.

Mercedes-Benz Clasa E Cabriolet (frontal)

Mai mult decât oricând, noul Clasa E Cabriolet îmbină caracterul practic de zi cu zi, siguranța exemplară și confortul cu design-ul sport elegant. Partea frontală este mult mai dinamică, cu faruri cu tehologie full-LED și grila cu aspect diamant, specifică  Mercedes-Benz. De asemenea, noile motoare electrificate cu EQ Boost sunt mai puternice și mai eficiente ca oricând. Povestea de succes a modernului Clasa E Cabriolet a început în 1991, odată cu prezentarea modelului 300 CE-24 Cabriolet în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Era vorba despre primul model cabriolet cu patru locuri al Mercedes-Benz, prezentat în 20 de ani, bazat pe modelul Clasa E Coupé și transformat într-un model decapotabil. Cu ocazia prezentării modelului facelift în 1993, 124 Cabriolet a primit o grilă similară celei prezente pe modelele Clasa S, dar și noua denumire de Clasa E Cabriolet.

Mercedes-Benz Clasa E Cabriolet (exterior.)

Până în 1997 au fost produse 33.952 unități, iar cifrele de vânzări au arătat că decapotabilele cu patru locuri și confortul unei limuzine erau din nou populare. În 1998, noul model CLK Cabriolet preia ștafeta, fiind succesorul primului Clasa E Cabriolet. Cu un plafon textil semi-automat fixat pe o ramă solidă din oțel și aluminiu, modelul CLK Cabriolet avea un caracter aparte. Modelul CLK Cabriolet din seria 209 a fost prezentat în 2003, cu un design cu totul nou: decapotat sau acoperit, impresiona prin liniile elegante și dimensiunile generoase la exterior, care influențau implicit și interiorul. Elementele caracteristice includeau grila cu lamele, steaua Mercedes poziționată central, specifice brandului, și noua parte frontală cu cele patru faruri devenite etalon.  Mercedes-Benz Seria 209 a inspirat mai mulți clienți decât primul model CLK Cabriolet.

 

Mercedes-Benz Clasa E Cabriolet (instrumentar bord)

Producția modelului Cabriolet seria 207 a încetat în toamna anului 2014, cu un total de 99.369 de unități construite. Noul Clasa E Cabriolet seria 238 a avut premiera la nivel mondial în cadrul Salonului Auto de la Geneva în luna martie 2017. Mercedes-Benz a deschis astfel un nou capitol al poveștii de succes a eleganței sportive. Odată cu lansarea EQ Boost, noile modele din familia Mercedes-Benz Clasa E oferă o dinamică de conducere mai mare, cu un consum mai redus de combustibil. Noul motor OM 654 M diesel cu patru cilindri este primul motor diesel din lume care dispune de un generator de pornire integrat (ISG) și un sistem electric de 48V. O altă noutate de la Mercedes-Benz este primul motor pe benzină cu patru cilindri cu 48V, ISG și compresor electric auxiliar, cu o inducție inteligentă duală.

Mercedes-Benz Clasa E Cabriolet (vedere exterioară)

Totodată, se observă și un salt tehnologic, odată cu lansarea celui mai recente generații a sistemului de infotainment MBUX, acesta reușind să transforme modelele Coupé și Cabriolet în cele mai performante autovehicule din punct de vedere al pachetului de conectivitate din portofoliul producătorului german de automobile premium. Astfel, sistemul unic multimedia cu asistentul vocal „Hey Mercedes” învață continuu și poate, de exemplu, să citească prognoza meteo, inclusiv rapoarte despre starea pârtiilor din stațiunile populare de schi, să fie activ într-un joc care presupune întrebări de geografie și să interpreteze astrele. „Hey Mercedes, citește horoscopul pentru zodia vărsător!”. În noul model Mercedes-Benz Clasa E, MBUX citește în stele pentru ca șoferul să poată rămâne cu ochii la drum.

Mercedes-Benz Clasa E Cabriolet (spate)

MBUX afișează informațiile pe două ecrane mari ce formează un cockpit cu ecran lat, încadrat sub o carcasă de sticlă. Panoul de bord și display-ul media sunt ușor de vizualizat datorită ecranelor de înaltă rezoluție, iar conceptul de operare intuitivă este la fel de ușor de înteles. Caracterul sportiv al modelului Mercedes-AMG E 53 4MATIC + Coupé și Acestea includ, de exemplu, vizualizarea programelor de conducere sau a datelor telemetrice pe display-ul multimedia cu funcție tactilă. Șoferul poate alege între cele trei stiluri de display AMG „Classic”, „Sport” și „Supersport” din panoul de instrumente. De asemenea, prin intermediul meniului AMG, șoferul poate apela la date despre motor, indicatorul de schimbare a treptei de viteză, meniul de încălzire, meniul de setări, G-meter și cronometru cursă.

Mercedes-Benz

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here