Share This Article
Restricțiile Covid-19 și incertitudinea economică din ultimii ani au cauzat primul declin al pieței bunurilor de lux din China. Blocajele stricte, rămase în vigoare până la finalul lunii decembrie 2022, au încetinit interacțiunile sociale, multe magazine fiind închise!

Considerată a fi cea mai mare piață a bunurilor de lux, China rămâne un reper în dezvoltarea acestui sector. Urmare stagnării economice, pe fondul restricțiilor anti-Covid, piața bunurilor de lux personal s-a contractat cu 10% în fiecare an. Practic, fiecare categorie de lux și majoritatea mărcilor au cunoscut primul declin din ultimii cinci ani. Deoarece granițele erau închise, clienții și-au făcut majoritatea achizițiilor pe continent.
Blocajul
În ciuda unui început puternic, blocajele Covid-19 au creat în trimestrul 2 (2022) o barieră pentru achiziții. Orașele mari au fost închise, uneori fără anunț prealabil, ceea ce a împiedicat realizarea cumpărăturilor personale. Scăderea pieței imobiliare, creșterea șomajului și anxietatea legată de Covid-19, au redus dorința de cumpărare a clienților. Mulți dintre consumatori au preferat să rămână acasă și după relaxarea restricțiilor.

Conform raportului Bain & Company, liderii pieței de lux locale au menționat “scăderea traficului în magazine cu 30/35%”. Totuși, “vânzările de lux nu au scăzut atât de puternic precum traficul, deoarece ratele de conversie au crescut semnificativ”. Consumatorii au efectuat călătorii de cumpărături direcționate, scurte, în loc să viziteze ocazional magazinele (cum o făceau în trecut). Toate categoriile au fost afectate de scădere.
Scăderile
Plecând de la datele scăderilor observate în piață, bunurile din categoria produselor de înfrumusețare au scăzut cu circa 6%. Sunt bunuri cu o penetrare online de 50%, segmentul digital fiind mai mic pentru alte segmente (10/15%). Piața ceasurilor a suferit cel mai mult, scăderile fiind de 20/25% față de anul 2021. De asemenea, moda a înregistrat și ea o scădere de aproximativ 15/20%, în timp ce bijuteriile doar 10/15%.