Share This Article
Industria luxului va fi afectată în următorii doi ani de pandemia de coronavirus, a declarat joi, Philippe Blondiaux (Director Financiar al companiei Chanel), avertizând totodată că veniturile și profiturile etichetei de modă pe anul 2020 vor semnificativ reduse. Chanel – cunoscută pentru costumele sale din tweed, gentile de mână matlasate și parfumul No.5 – este una dintre mai mari brand-uri de lux din lume.
Nu a oferit mai multe detalii despre rezultatele vânzărilor în primul trimestru al acestui an, dar următoarele 12 – 18 luni vor fi unele deosebit de grele, menționează Philippe Blondiaux (Global CFO în cadrul Chanel) pentru agenția reuters, adăugând că o revenire puternică pe piețele în care operează magazinele grupului s-au redeschis nu ar putea compensa lipsa turiștilor internaționali. “Previzionăm că mediul extern va continua să afecteze negativ sectorul luxului, cel puțin în următoarele 18 – 24 luni”, menționează P. Blondiaux, după ce grupul a raportat o creștere de 13% a vânzărilor (în comparație cu anul 2019).
La fel ca rivalii săi, Chanel a fost nevoit să închidă magazinele la nivel global și facilitățile de producție, în principal datorită apariției virusului pe cea mai importantă piață a mărcii – cea chineză – și, ulterior, în restul lumii. Aproximativ 85% din magazinele grupului s-au redeschis acum, Philippe Blondiaux menționând că Chanel “a înregistrat un recul de vânzări în China” – cu peste 100% în unele săptămâni. Cumpărătorii trebuie să revină la Paris, Milano sau Berlin, spune el. “Performanțele puternice nu pot fi realizate doar cu cumpărătorii locali, clientele locală fiind insuficientă pentru a compensa absența vizitatorilor internaționali și că activitatea noastră fără taxe vamale…. sunt în mare măsură închise”, completează acesta.
De altfel, conform companiei de consultață Bain, sectorul bunurilor de lux – în valoarea de circa 310 miliarde Euro – va avea o scădere de până la 35% în cursul acestui an. pentru anul în curs, Chanel încă așteaptă să obțină profit, publicitatea și promoțiile la produsele mărcii fiind reduce cu mai mult de un sfert din total alocat, alături de reducerea producției și – poate cel mai important aspect – anularea și transformarea spectacolelor de pistă din cursul acestui an, transmiterea lor fiind realizată exclusiv online. Cu toate acestea, este foarte posibil ca două dintre evenimente să poate fi organizate în formatul clasic. De asemenea, a crescut prețurile la unele produse, precum gențile de mână, deoarece costurile materiei prime au suferit o creștere substanțială.
Un alt pas îl reprezintă renunțarea la plata dividendelor pe anul în curs, după cum menționează P. Blondiaux – plăți care erau direcționate în mare parte către cei doi proprietari ai etichetei, frații Alain și Gerard Wertheimer. Totodată, dl. Blondiaux a spus că nu există în acest moment nicio intenție de schimbare a structurii acționariatului sau conducerii Chanel, adăugând că Alain Wertheimer (71 ani și CEO-ul global al grupului) este într-o “formă excelentă”. De-a lungul ultimei perioade de timp, Chanel a fost adeseori comparată cu rivalii săi – în principal datorită faptului că aceștia migrează către vânzările online – eticheta argumentând dorința clienților săi de a beneficia de o abordare mai exclusive și mai personalizată.
Astfel, marca ar respecta strategia axată în principal pe vânzările offline, în ciuda pandemiei, după cum menționează Philippe Blondiaux. “Nu intenționăm – indiferent dacă este sau o criză – să vindem online modă, ceasuri sau bijuterii fine”, adaugă Blondiaux. Casa de modă, care vinde totuși online produse cosmetic și anumite accesorii, a spus că vânzările prin intermediul comerțului electronic din aceste zonă au crescut cu 60% față de nivelurile atinse în 2019. Iar rezultatele tranziției de la veteranul Karl Lagerfeld la discreta Virginie Viard a fost unul “lin și reușit”, prima colecție a lui Viard înregistrând o creștere de 28% la nivel de grup.
Detalii aici: Chanel