Ceasornicarii elvețieni dezvoltă digitalul!

0
18
Ceasornicarii dezvoltă digitalul (foto IWC)

Ceasornicarii elvețieni de lux au lansat un eveniment – dedicat pasionaților de ceasuri – complet digital. Denumită Watches & Wonders, platforma este destinată prezentării noutăților în domeniu și speră să relanseze vânzările afectate de coronavirus.

Audemars Piguet Royal Oak (foto Audemars Piguet)

Producătorii de ceasuri se bazează în mare măsură pe vânzările din magazinele fizice, chiar dacă platformele online câștigă adepți. Este cazul unor WatchBox sau WatchFinder, două platforme care au arătat că este posibilă vânzarea online. Închiderea facilităților de producție și magazinelor a forțat mărcile elvețiene să stimuleze vânzările online și să regândească activitățile digitale. O mișcare observată în ansamblul industriei orologere.

Dezvoltarea digitală

Unul dintre cei care au menționat problemele din industrie este Guillaume de Seynes (Vicepreședinte Hermès). El a menționat că: “Compania noastră a depășit industria pentru că aveam clienți obișinuiți (deja) să cumpere online”. Hermès, cunoscută pentru articolele din piele și eșarfe, a îmbrățișat comerțul electronic mult mai devreme decât ceasornicarii elvețieni. În urmă cu 20 de ani a lansat în SUA platforma de comerț a mărcii.

IWC Edition Laureus Sport (foto IWC Schaffhausen)

Guillaume de Seynes a menționat că se aștepta la o recuperare puternică a vânzărilor de ceasuri în cursul anului. O creștere coroborată cu procentajul de 28% obținut din vâzările ultimului trimestru a anului 2020. Cu toate acestea, dacă ar fi să-l cităm pe Rene Weber (Vontobel), vânzările online s-au ridicat la doar 2%. Firește, procentajul variază în funcție de fiecare marcă în parte. Alți analiști menționează o cotă care variază între 7/9%.

Magazine tradiționale

Cu toate că platformele online ale mărcilor se dezvoltă, majoritatea producătorilor de ceasuri preferă încă vânzarea clasică. Este și cazul Patek Philippe sau Rolex, aceștia preferând să rămână cu magazinele tradiționale pentru produsele scumpe. Pentru Patek Philippe, vânzarea online nu este încă o opțiune, un test efectuat în pandemie confirmând această direcție. “Clienții nu vor să cumpere online cesuri scumpe”, spune Thierry Stern.

Montblanc Nicolas Rieussec Star-Legacy (foto Montblanc)

În ce privește Watch & Wonders, este descris drept “cel mai mare eveniment de ceasuri care are loc online”. Va oferi acces mass-mediei internaționale și comercianților cu amănuntul la prezentările susținute de cele 38 mărci participante. “Ar fi benefic să participe și consumatorii la evenimentul Watch & Wonders”, spune pentru Reuters Rolf Studer (Co-Director Executiv). Bine de știut, evenimentul are loc între 30 martie/5 aprilie 2022.

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal AICI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.