Share This Article
Burberry a prezentat – la finalul săptămânii tecute – rezultatele financiare, grupul de modă oferind semne de recuperare după efectele pandemiei de coronavirus. Reprezentanții mărcii au declarant că vânzările din octombrie au oferit semne de creștere, ceea ce marchează o îmbunătățire solidă a raportului din prima jumătate a anului, dominate în principal de cifre negative. Deci, ce s-a întâmplat în prima jumătate a anului? Răspunsul este unul ușor de anticipat: până în luna septembrie, veniturile au scăzut cu 31% față de anul anterior, profitul operațional ajustat a scăzut cu 75%, în timp ce marja profitului operațional ajustat a scăzut la 5,% (de la 15,9%).

Creșterile au fost frânate de apariția Covid-19 în perioada marcată, o pandemie care s-a adaptat rapid și a făcut “progrese suplimentare împotriva strategiei noastre”. Virusul continua să afecteze vânzările în unele regiuni, dar compania este “încurajată de ecuperarea generală și de răspunsul puternic față de marca și produsul nostru, în special în rândul clienților noi și tineri”. Traiectoria de recuperare este clară în acest moment, întrucât în primul trimestru s-au înregistrat scăderi ale vânzărilor comparabile de circa 45%, în timp ce trimestrul doi scăderea este de 6%, urmată de revenirea pe creșterea în cursul lunii octombrie. În Europa, aproximativ jumătate din vânzările mărcii sunt efectuate de obicei de turiști, dar blocajele actuale înseamnă că aproximativ 10% din magazinele etichetei de modă sunt închise. Totuși, privind la știrile pozitive din ultimul timp – chiar și cu scăderile vânzările din trimestrul doi – marca britanică a înregistrat “o creștere puternică de două cifre în China continental, Coreea și Statele Unite”. Burberry a mai spus că s-a bucurat de un “răspuns puternic în c eprivește produsele sale, cu o creștere semnificativă a importanței canalelor cu preț întreg”. Și a existat “o creștere a produselor din piele, care a depășit nivelul mediu al vânzărilor cu amănuntul”.

De asemenea, digitalul a avut creșteri de două cifre. Cu o marcă “care rezonează și atrage noi clienți și, poate cel mai important aspect, tinerii consumatori”, eticheta de modă a decis să scadă reducerile oferite până acum, “ceea ce se traduce în creșterea veniturilor în semestrul doi – cu impactul principal în trimestrul trei – dar se va reflecta și interesul pe termen lung al mărcii”. Închiderea magazinelor a determinat compania să opteze pentru schimbarea modului de vânzare, “în încercarea de a capta noi oportunități pe piețele care dădeau semne de revenire, precum și schimbarea planurilor și a resurselor acolo unde era necesar”. O mișcare care a condus la creșteri semnificative în luna septembrie – comparative cu iunie – și performanțe puternice în Asia și America. De altfel, în Statele Unite vânzările au crscut cu 21% (trimestrul doi), “determinate de atragerea noilor clienți și tineri”. Totodată, în Asia vânzările au crscut cu 10% – determinate de creșteri solide în China continentală și Coreea – “compensând creșterile timide din Hong Kong și Australia”. Un aspect important îl reprezintă segmentul digital și creșterea “vizibilității excepționale pe diferite platforme terțe”. În luna septembrie, marca britanică a participat la Superbrand Day de la Tmall, ceea ce a condus la vânzări foarte mari într-o singură zi.

De asemenea, a fost amplificată strategia de întâlniri, lansând noi formate relevante la nivel local, precum întâlnirile la domiciliu, întâlniri virtuale și evenimente de stil “care oferă o experiență de cumpărături de lux și asigură clienților sentimentul de siguranță”. De aici se desprinde o singură concluzie: marca dorește ca operațiunile offline și online să funcționeze cât mai strâns posibil, iar acest aspect pare să dea roade. Noi opțiuni pnline și offline au fost introduce, “connectând consumatorii care navighează în mediul online direct la reprezentanții din magazine”. Produse precum gentile din piele s-au descurcat maim ult decât bine în această perioadă. “Arhitectura familiei de genți stabilită – Lola, TB, Pocket și Title – reprezintă acum majoritatea vânzărilor la preț întreg pe acest segment, susținute de os erie de peste 40 de pop-up-uri destinate articolelor din piele – lansate în prima jumătate a anului”, menționează marca. O altă categorie cu vânzări bune a fost cea a produselor pentru bărbați, “datorită creșterilor din segmentul cămășilor și pantalonilor”; și ținutele destinate femeilor au avut performanțe bune, mai ales în ce privește rochiile și tricotajele. Așadar, asistăm la o revenire în segmentul de lux, în perioada următoare revenind cu mai multe informații din piață. Detalii aici: BURBERRY.
Mai multe informații aici: WATCHES