Share This Article
Burberry a decis concedierea a 500 de angajați, motivul fiind reprezentat de pandemia de Covid-19 și scăderea cu 45% a vânzărilor în ultimul trimestru. Reducerea locurilor de muncă vor economisi aproximativ 55 milioane Lire Sterline anual, suma urmând să fie reinvestită în activități destinate consumatorilor, precum pop-up store-uri sau marketing digital. Vânzările din primul trimestru, deși ceva mai bune decât așteptările, au inclus o scădere cu 10% în zona Asia-Pacific, 75% în zona EMEIA și o scădere de 70% în regiunea Americii. Totodată, vânzările din China continental au crescut în luna iunie, datorită restricțiilor de călătorie la nivel internațional.
Conform lui Marco Gobetti (CEO-ul mărcii Burberry), “Ne așteptăm la o creștere în timp a vânzărilor – până la revenirea la nivelul anterior crizei – odată cu reluarea călătoriilor internaționale”. Se estimează că vânzările vor fi între 15 și 20% în trimestrul următor, față de nivelul anterior. Totodată, acțiunile Burberry au scăzut cu 7.5% la ultima tranzacție pe bursa din Londra. Marco Gobetti se află în acest moment în faza a doua a planului său de restructurare, în încercarea de ridica Burberry la nivelul unui adevărat jucător din piața de lux, întrerupt din cauza închiderii magazinelor la nivel internațional.
Lansările de noi produse – realizate de Riccardo Tisci (Chief Creative Officer al mărcii) – au condus la atragerea unui segment de clienți mai tânăr, în special din Coreea de Sud și China. Vânzările de articole din piele (la prețuri ridicate) au fost, de asemenea, o componentă importantă a acestei creșteri. Practic, Burberry va concedia 150 de angajați din Marea Britanie și 350 la nivel internațional, marcând astfel o reducere de aproximativ 140 milioane Lire Sterline (mai mare decât preconizase).
Compania se bazează – mai mult decât competitorii săi – pe vânzările realizate de clienții internaționali, iar probabilitatea ca aceștia să se întoarcă în magazinele din Europa este destul de redusă pe termen scurt. De asemenea, nu este prevăzută nici-o deschidere suplimentară a magazinelor în perioada următoare, conform unei declarații oferite de Julie Brown (Director Financiar). O altă mișcare anunțată de Burberry este revenirea lui Adrian Ward-Rees de la Dior, acesta urmând să conducă divizia Ready-To-Wear a mărcii. În fine, Julie Brown a confirmat că brandul își va păstra biroul din Londra, dar că va reduce prezența la nivel global.
Detalii aici: BURBERRY