Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid Usine!

0
37
Bugatti - model Type 57 Grand Raid Usine

Design-ul rafinat și ingineria superlativă stau la baza vehiculelor Bugatti de-a lungul ilustrei sale istorii. Cu toate acestea, există câteva modele care ies în eviență prin frumusețea lor, precum Type 57 Roadster Raid Usine!

Detaliu frontal Type 57 Grand Raid Usine (foto Bugatti)

Pe cât de rar, pe atât este de frumos, modelul Bugatti fiind singurul exemplar care a supraviețuit trecerii timpului. Vehiculul a fost prezentat pentru prima dată marelui public în octombrie 1934, în cadrul Salonului Auto de la Paris. Caroseria modelului a fost special concepută pentru competiție – Grand Raid – cuvinte franceze utilizate pentru a descrie dificultatea unui raliu. Doar zece vehicule Grand Raid au fost construite în epocă.

Modelul

Dintre toate vehiculele construite, poate cel mai intrigant este Type 57 Roadster Grand Raid Usine cu caroseria sa emblematică. Exemplarul beneficia de caroserie din aluminiu, fiind singura mașină finisată în galben/negru, culorile preferate ale fondatorului Ettore Bugatti. “Type 57 Roadster Grand Raid Usine este o piesă excepțională. Este modelul care întruchipează toate valorile noastre”, spune Christophe Piochon (Bugatti Automobiles).

Detaliu cabină Type 57 Grand Raid Usine (foto Bugatti)

Creditat cu proiectarea acestui model este Jean Bugatti, fiul fondatorului Ettore. Modelele Type 57 Roadster Grand Raid se deosebeau de Type 57SC Atlantic sau Type 57S Atalante. Sunt vehicule construite special pentru curse, eviențiate de aripile alungite, parbrizul în V și suporturile aerodinamice pentru tetiere. Direcția a fost ajustată, șoferul fiind poziționat în spate, schimbătorul, frâna și pedelalele fiind și ele repoziționate.

Performanțe

La scurt timp după lansare, Type 57 Roadster Grand Raid este înscris în raliul Paris-Nisa de legendarul Pierre Veyron. În aprilie 1935, un model similar reușește să ocupe primul loc la proba de urcare a dealului Chavigny. Vehiculul este vândut imediat după război și suferă modificări ale luminilor aripilor, eliminate ulterior. Revenind complet la configurația inițială, vehiculul este expus la Muzeul Louwman din Haga (Țările de Jos).

Louwman Museum

Web: www.louwmanmuseum.nl

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.