Share This Article
În anul 2004, Bugatti transforma lumea performanței și luxului auto cu o automobil hypersportiv de 1100 CP: Veyron. Prima mașină care depășea 1000 CP a fost urmată în 2016 de un proiect mult mai ambițios, modelul Chiron.
În centrul acestor mașini se afla cel mai performant propulsor din lume: un W16 de 8.0 litri. Astăzi, la aproape douăzeci de ani, Bugatti a prezentat mașina care redefinește complet segmentul hypercar-urilor: modelul Tourbillon. Un vehicul care dispune de un grup motopropulsor și platformă complet noi. Realizat de Cosworth, acest propulsor performant semnifică o piatră de hotar pentru ambele companii. Tourbillon se adaugă unui grup select care beneficiează de motoare Cosworth, precum Aston Martin Valkyrie sau Gordon Murray T.50. O colaborare care a început în anul 2021 cu viziunea de a dezvolta un motor de mare capacitate.
Propulsia
Caracteristica principală a motorului V16 (aspirat natural) a modelului Tourbillon, anunțat la începutul anului, a fost secretă până acum. Cosworth a dezvăluit că puterea de 8,3 litri poate atinge până la 9000 rpm. Construcția motorului a implicat tehnici ingenioase, inclusiv un design nou, fiind astfel optimizate performanțele și greutatea. În mod remarcabil, motorul cântărește 252 kg, mai ușor decât un V12 cu care este dotat Valkyrie. Sistemul de propulsie este hybrid, combinația cu design-ul de ultimă oră promițând experiențe de condus excepționale. Acest nou motor este asociat cu două motoare electrice în față și unul montat pe puntea spate. În total, Bugatti Tourbillon produce 1800 CP (1000 CP pe clasic și 800 pe electric).
Această realizare excepțională este oferită de multitudinea de materiale și tehnologie de ultimă oră încorporate în construcția mașinii. Motoarele electrice sunt alimentate de bateria de 25 kWh de 800 V (găzduită în tunelul central și spatele pasagerilor). “Tourbillon trebuia să fie incomparabil din toate punctele de vedere. Sistemul de propulsie a fost cea mai important decizie pe care a trebuit să o luăm. Reproiectarea unui W16, trecerea la era electrică sau crearea unuia nou. În cele din urmă am ales cea mai grea opțiune posibilă: crearea unui grup propulsor nou. Acesta urma să fie îmbinat cu un sistem complex de motoare electrice. Totodată, beneficia de o nouă generație de cutie de viteze”, spune Emilio Scervo (CTO Bugatti).
Interiorul
Din clipa când producătorii de automobile au început să adopte ecrane (tactile) digitale, ritmul de progres s-a accelerat. Astăzi, tehnologia prezentă pe mașini pare că este deja depășită. Imaginând modelul Tourbillon pe gazonul viitor a unui concours d’elegance, filozofia de design a interiorului s-a concentrat pe atemporalitate. Având ca sursă de inspirație ceasurile, echipa de design a realizat un grup de instrumente concepute cu expertiza ceasornicarilor elvețieni. Grupul central este construit din titan și pietre preșioase (safir și rubin), cu peste 600 de piese. Această capodoperă elaborată rămâne punctul central al experienței de conducere. Consola centrală este o combinație de cristal și aluminiu, dezvăluind funcționarea complex a butoanelor.
Ascuns vederii este un ecran digital de înaltă definiție, care afișează datele vehiculului și ofera conexiune mobile perfectă. un mecanism complex dezvăluie ecranul în partea de sus a consolei centrale. Scaunele ușoare sunt acționate electric înainte și înapoi pentru a asigura o poziție cât mai confortabilă. Datorită acestei soluții, interiorul este spațios, făcându-l ideal pentru călătorii mai lungi sau utilizare zilnică. Sistemul audio este proiectat fără difuzoare și sub-woofere tradiționale, opțiunea fiind un sistem avansat. Astfel panourile interioare pot fi utilizate ca difuzoare. Intrat acum în faza de teste, Bugatti Tourbillon urmeaza să fie livrat în 2026. Un total de 250 exemplare vor fi construite, prețul de pornire fiind de 3,8 milioane euro.