Bottega Veneta închide social media!

0
175
Bottega Venata (ignant design)

Bottega Veneta și-a închis într-un mod extrem de tăcut conturile de social media (Facebook, Instagram și Twitter), o mișcare fără precedent în segmentul mărcilor de lux. Compania – deținută de Kering – a ales să-și restricționeze comunicarea digital, mergând împotriva majorității strategiilor de marketing. Pentru mine, această mișcare era cumva de așteptat din partea unui brand de lux, majoritatea clienților nefiind (neapărat) adepții acestor mijloace de comunicare, categoria cu situație financiară ridicată fiind deja cunoscută sau bine informată în ce privește produsele mărcii/mărcilor.

Bottega Veneta (prezentare colecție)

În cursul lunii decembrie, Bottega Veneta și-a lansat colecția de primăvară/vară 2021 pe Instagram – show-ul fiind realizat la Sadler’s Wells Theatre și adresat unui public extrem de limitat – sub îndrumarea artistului conceptual Rosemarie Trockel. Ca un aspect interesant, Daniel Lee (Creative Director al Bottega Veneta) nu a avut niciodată profil pe rețeaua Instagram, menționând în cursul a numeroase interviuri că el nu vede rețelele sociale ca pe un focus.

Informații despre Bottega Veneta pot fi citite AICI

Un exemplu este interviul oferit publicației Vogue British în 2019: “A fost bună creșterea în era Instagram și destul de dristractivă. Însă, va fi interesant să vedem ce se întâmplă în viitor. Cred că vom reveni la confidențialitate…. ceea ce eu (și) sper”. Ieșirea de pe astfel de platforme poate fi o lovitură pentru conturile fanilor mărcii, exemple precum bottega.men sau by_daniel.lee putând duce la un interes constant pentru noul curs al mărcii.

Bottega Veneta (show de prezentare)

În ultimul timp se observă schimbări semnificative în ce privește comunicațiile digitale și ale platformelor social media din partea mărcilor. În timp ce un cont oficial oferă un punct de vedere singular, mărcile de lux și-au extins prezența pe platforme mai noi, existând o anume nemulțumire la adresa triadei Instagram-Facebook-Twitter, investind în acest moment în Tik Tok sau rețeaua de streaming Twitch, locul unde Burberry a prezentat ultima sa colecție.

Un alt exemplu este oferit de Gucci și North face, mărcile alegând să-și lanseze ultima colecție cu ajutorul Pokémon GO, articolele fiind disponibile pe o perioadă limitată în peste o sută de PokéStops la nivel global. Revenind la Bottega Veneta, este foarte posibil ca, conducerea creativă să considere interacțiunea online ca un mod negativ asupra statutului de exclusivitate, prezența pe astfel de rețele nefiind potrivită cu strategia mărcii. Detalii aici: BOTTEGA VENETA

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații – AICI

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here