BMW R18: un cruiser cu rădăcini în istorie

0
1275
BMW - Noul model R!8

BMW a prezentat noul model de motocicletă, inima noului R18 fiind un motor boxer cu doi cilindri – supranumit „Big Boxer”. Atât aspectul său impresionant, cât şi tehnologia sa reflectă o continuare a motoarelor boxer răcite cu aer tradiţionale, care au oferit momente pline de inspiraţie de când a început producţia BMW Motorrad, în 1923. Cel mai mare motor boxer cu doi cilindri din toate timpurile are o capacitate de 1.802 cmc.

BMW R18 (vedere din lateral)

Partea principală a ciclisticii noului R 18 este cadrul din ţeavă de oţel de tip dublu leagăn. Designul său perpetuează tradiţia îndelungată BMW Motorrad în ceea ce priveşte acest tip de cadru. Calitatea deosebită a fabricaţiei şi o atenţie impresionantă la detalii este evidentă şi din caracteristici precum îmbinările sudate între ţevile de oţel şi piese turnate sau forjate. Precum legendarul BMW R 5, bascula înconjoară transmisia cu arbore într-un stil autentic, prin îmbinări cu şurub. Elementele suspensiei noului BMW R 18 renunţă voit la opţiunile de reglaj electronic. În locul acestora, o furcă telescopică şi un monoamortizor montat central cu acţiune progresivă şi pretensionare reglabilă asigură un control superior al mişcării roţilor şi un confort foarte bun al suspensiei.

BMW R18 (detaliu)

Ca şi la legendarul R 5, jambele furcii telescopice sunt îmbrăcate în manşoane. Diametrul jambelor este 49 mm, în timp ce cursa suspensiei este de 120 mm pe faţă şi 90 mm pe spate. Sistemul de frânare al noului R 18 constă într-o frână cu două discuri pe faţă şi una cu un singur disc pe spate, combinate cu etriere fixe cu patru pistonaşe. Jantele cu spiţe asigură un look foarte elegant. În acord cu filosofia BMW Motorrad, noul R 18 are o poziţie relaxată a scăriţelor – aşa-numitele scăriţe montate central. Această poziţie clasică, în spatele cilindrilor, este nu doar tipică BMW, ci permite şi o poziţie relaxată şi activă la ghidon, pentru un control optim al vehiculului. Trei moduri de pilota, plus ASC şi MSR pentru un nivel ridicat al plăcerii pilotajului şi al siguranţei în echiparea standard.

Noul R 18 oferă trei moduri de pilotaj standard: „Rain”, „Roll” şi „Rock” (neobişnuite în acest segment), pentru a se putea adapta la preferinţele fiecărui rider. Echiparea standard include şi ASC (Automatic Stability Control, dezactivabil), care asigură un nivel ridicat de siguranţă în pilotaj. În plus, noul R 18 este echipat în standard cu controlul electronic al frânei de motor (MSR). Printre alte opţiuni, există un sistem de asistenţă la mersul cu spatele, pentru a facilita manevrele la viteze mici, în timp ce funcţia Hill Start Control facilitează pornirea în rampă. R 18 transpune cu măiestrie stilul legendar al vremurilor apuse în prezent, păstrând un design purist în multe detalii, influenţat în principal de clasici precum BMW R 5.

BMW R18 (vedere din spate)

Pentru pasionați, noul R 18 va fi oferit în toată lumea ca o ediţie exclusivistă R 18 First Edition încă de la lansare, cu un model standard rezervat suplimentar pentru anumite pieţe. Combină aspectul clasic de R 18 cu elemente de echipare exclusiviste într-o finisare clasică pe negru cu dungi pinstripe albe. Alte elemente notabile includ multitudinea de suprafeţe cromate, o şa cu însemne şi o clemă cromată „First Edition” pe capacele laterale. Pentru programul de accesorii şi de personalizare al noului R 18, BMW Motorrad colaborează cu Roland Sands Design şi cu mai mulţi furnizori renumiţi, inclusiv producătorul american Mustang Seat, pentru a oferi variante diferite de şei de înaltă calitate, realizate manual. Mai multe detalii AICI.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.