BMW Motorrad. De o motocicletă te poți bucura în mai multe feluri: poți să “alergi” pe un circuit de viteză, să te strecori pe străduțele orașelor, să pleci la un drum lung pe șoselele Europei sau, poate mult mai interesant, să alegi o “aventură”. Cum dorința noastră a fost aceea de a veda cum se comport motocicletele în afara drumurilor elegante cu asfalt, trebuie să menționez încă de la început că nu a fost un test în adevăratul sens al cuvântului, ci mai degrabă o experiență de-a lungul unora dintre dintre cele mai frumoase trasee din țara noastră.

România este cunoscută pentru relieful său variat și toată lumea dorește să se bucure de două dintre cele mai spectaculoase trasee din lume, mă refer aici la Transalpina și Transfăgărășan. Cu toate acestea colegii mei – Bogdan Ilin și Claudiu Vîlcan – au ales să se bucure de o zonă spectaculoasă în peisaje Rucăr-Bran–Brasov–Întorsura Buzăului. Alegerea a fost data nu numai de frumusețea locurilor și unduirea spectaculoasă a traseului prin mijlocul peisaje magnifice, ci și de veleitățile offroad ale celor două motociclete. Înainte de a vă povestii experiența traită, ar fi potrivit să facem și o scurtă descrire a celor două model. Astfel, S 1000 XR este o motocicletă care combină sportivitatea și confortul la drum lung într-o formă perfecta.

Agresivitatea sportivă este împrumutată de la modelul RR, iar ergonomia sa – cu poziția relaxantă în șa – permite o luptă pentru fiecare viraj sau linie dreaptă de-a lungul unei zile de condus. Cel de-al doilea model, R 1250 GS nu mai are nevoie de prezentări. Această motocicletă este asociată cu curiozitatea și curajul de a descoperi întotdeauna ceva nou. De decenii, modelul entuziasmează generații de iubitori de două roți cu noi și noi caracteristici. Odată cu noul design al luminilor cu LED, motocicleta reprezintă o apariție strălucitoare, oferind o vizibilitate mai bună față de ceilalți participanți la trafic, în timp ce dotările suplimentare – precum încălzirea șeii – îi aduce posesorului un confort suplimentar.

Revenind la experiența noastră, trebuie să menționăm desfășurarea acesteia în două etape: pentru prima zi a fost ales traseul prin pasul Rucăr – Bran, un loc unde am putut să ne bucurăm atât de drumul serpuit unde, deși S 1000 XR-ul ne-a arătat forța și stabilitatea sa, R 1250 GS-ul a demonstrat că nu este cu nimic mai prejos, cât și de o ieșire offroad în zona Moeciu de Sus (cu urcare până la Amfiteatrul Transilvania, un complex ecologic situat îmtr-o fermă de secol XIX), un traseu destinat în principal ATV-urilor, unde R 1250 GS-ul a fost acasă și S 1000 XR-ul a fost cel care a demonstrat că este un motor care iți poate oferi o experiență completă, chiar dacă are o bază sportivă.

După o scurtă escală, traseul a continuat către Brașov, cu ocolire prin Făgăraș, punctul final al zilei fiind Rezervația Dumbrăvița (pe raza comunei Crizbav), un complex piscicol denumit Delta Transilvaniei. Cea de-a doua zi a fost destinată traseului șerpuit din zona orașului Brașov, cu direcție către Întorsura Buzăului și Gura Siriului, o bine-meritată oprire fiind la rezervația de bizoni din Vama Buzăului, de aici urcând pe teren accidentat către Mânăstirea Ciolanu (situată în apropiere de Tabera de Sculptură de la Măgura). Cum ideea acestui tur a fost aceea de a ne bucura de aventură, prieteni și peisajele care ne marchează țara, trebuie să menționăm că cei aproximativ 800 km au fost realizați în compania altor doi împătimiți ai vehiculelor cu două roți.

Ca o remarcă, motocicletele s-au dovedit a fi exact ceea ce ne-a fost prezentat la briefing-ul desfășurat în momentul ridicării celor două modele, S 1000 XR arătând exact ca o sportivă, făcând față unui drum offrod la fel de bine ca și aventurosul R 1250 GS, acesta dovedindu-se a fi la fel de sportiv ca și “colegul de experință”, confortul și consumul fiind caracteristici pe care le-am apreciat de-a lungul acestui traseu. De altfel, acesta din urmă s-a dovedit a fi o surpriză plăcută – față de variantele anterioare – fiind mult mai echilibrat și permițând o manevrare mult mai ușoară. Chiar dacă este un model cu volum mare, nu i-am simțit greutatea, atât în mers, cât și la manevrele cu viteză redusă. În final, cum BMW oferă unele dintre cele mai bune motociclete, nu ne rămâne decât să sperăm că v-am trezit dorința de a încerca astfel de trasee, în cursul anului viitor urmând să vă prezent noi modele de motocicletă și locuri spectaculoase! Detalii aici: BMW MOTORRAD
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații – AICI