BMW X5 M50d şi X7 M50d la final de carieră

0
173
BMW România

Este propulsorul superlativelor: singurul motor diesel cu patru turbine, deţinătorul recordului absolut de putere şi cuplul raportat la cilindree – M50d. BMW X5 M50d şi X7 M50d marchează retragerea acestui propulsor excepţional din portofoliul BMW printr-o ediţie exclusivă. Primul model BMW alimentat cu motorină din istorie a fost prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din 1983. BMW 524td era prezentat cu mândrie ca cel mai rapid sedan diesel din lume. Propulsorul cu şase cilindri în linie, cu o capacitate de 2,4 litri, dezvolta 115 CP şi un cuplu maxim de 210 Nm.

BMW X5 M50d şi X7 M50d (Final. Edition)

A urmat o lungă serie de modele diesel care au setat mereu standardele de performanţă şi au confirmat imaginea BMW ca producătorul unora dintre cele mai spectaculoase motoare pentru automobile, indiferent de combustibilul folosit. În 2016, la 33 de ani după debutul 524td, BMW prezenta noul Seria 7 750d xDrive şi 750Ld xDrive. Faţă de propulsorul prezentat în 1983, noul diesel de trei litri, cu şase cilindri în linie, oferea 400 CP şi un cuplu impresionant care urca până la 760 Nm. Acesta a fost primul şi singurul motor diesel din lume care dispune de patru turbocompresoare, o soluţie rezervată până atunci exclusiv pentru hypercars.

BMW X5 M50d şi X7 M50d (motor)

Raportul fără egal între cilindree şi putere şi cuplu, un etalon mondial absolut pentru un diesel, a însemnat că performanţele asigurate într-o configuraţie cu şase cilindri în linie erau greu de egalat chiar şi de versiunile V8 oferite de competiţie. Beneficiile, alături de performanţele remarcabile de acceleraţie şi consum, au fost dublate de distribuţie excelentă a greutăţii între punţi. Un alt element specific mărcii care a contribuit la un centru de masă foarte jos a fost dispunea motorului de şase cilindri în linie înclinat cu 30 de grade şi împins în jos, cu axul punţii spate traversând baia de motor, toate acestea pentru un plus de agilitate pe viraje.

BMW X5 M50d şi X7 M50d (Final Edition)

Producţia pentru motorizarea M50d încetează în luna septembrie a acestui an. Finalul de carieră este marcat în România de o ediţie exclusivă susţinută de un pachet extins de echipamente, în timp ce inscripţia specială pe praguri menţionează numele modelului. Modelel X5 şi X7 “Final Edition” includ: faruri Laserlight, sistem de asistenţă Professional cu funcţii de condus semi-autonom, direcţie integrală pentru mai multă agilitate, geamuri laterale cu izolare acustică, scaune confort, Head-Up Display, sistem de asistenţă la parcare plus, sistem de sunet Harman Kardon, control prin gesturi sau funcţie de încărcare wireless pentru telefon.

BMW X5 M50d şi X7 M50d (marcaj Final Edition)

Ca partea a filozofiei “The Power of Choice”, motorizările diesel rămân o parte relevantă în portofoliul mărcii. O serie de tehnologii sofisticate TwinPower Turbo care au evoluat constant în ultimii ani, aşa cum sunt turboalimentarea cu două turbine de dimensiuni diferite, injecţia common-rail foarte precisă sau sistemele catalitice eficiente. Toate acestea fac ca BMW să aibă un pachet de soluţii puternice care susţin viitorul motoarelor diesel, cu îmbunătăţiri importante în ceea ce priveşte emisiile. Pentru reducerea optimă a emisiilor de oxid de azot, o a doua unitate de dozaj AdBlue a fost integrată la ieşirea sistemului SCR.

Detalii aici: BMW ROMÂNIA

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here