Share This Article
BMW îşi extinde gama de modele CS ultrasportive odată cu lansarea modelului M5 CS, Bazându-se pe o gamă recent lansată – modelele M3 CS, M4 CS şi M2 CS, constructorul german oferă acum o ediţie exclusivă CS a legendarului M5. Un model care oferă un caracter impresionant pentru utilizarea cotidiană, alături de plăcerea condusului şi performanţe excepţionale pe circuit. Totul se datorează angajamentului riguros pentru un design uşor, vehiculul prezentându-se cu o masa redusă cu aproxiamtiv 70 kg față de M5 Competition.
Patru persoane se pot bucura de o experienţă de condus la superlativ, două pe scaunele M Carbon exclusive din faţă şi două pe scaunele individuale din spate. Scaunele din faţă sunt îmbrăcate în piele Merino fină (de culoare neagră), cele din spate în piele Merino, toate patru purtând accente Mugello Red. Totodată, tetierele afişează o schiţă a legendarului circuit Nürburgring, în timp ce motorul V8 de 4,4 litri – cu tehnologia M TwinPower Turbo – dezvoltă 635 CP, cu 10 CP mai mult decât la modelul M5 Competition, ceea ce face ca această ediţie specială să fie cel mai puternic automobil din istoria BMW M.
M5 CS include şi alte elemente de personalizare speciale, precum conturul grilei BMW în Gold Bronze, tuburile de lumină în formă de L ale farurilor Laser – iluminează galben în loc de alb atunci când sunt pornite faza scurtă, faza lungă sau Welcome Ligts. Un ultim dealiu care este o referinţă la curesele de GT unde constructorul BMW participă cu modelele M6 GT3 şi M8 GTE. În ce privește design-ul exterior, ediţia specială M5 CS se deosebeşte de M5 Competition prin accentele exclusive în Gold Bronze, alături de elemente ale caroseriei din plastic armat cu fibră de carbon şi unele din fibră de carbon.
Capota modelului M5 CS este fabricată în întregime din CFRP uşor şi are prize de aer cu aplicaţii din fibră de carbon. Spliterul de pe spoilerul faţă, capacele oglinzilor exterioare familiare de la M8, în timp ce spoilerul spate suplimentar de pe capota portbagajului şi difuzorul spate sunt fabricate tot din CFRP. În plus faţă de funcţia lor aerodinamică, aceste piese – cum ar fi capacul compartimentului motor M Power cu sigla M colorată complet şi amortizorul de admisie din fibră de carbon vizibilă – contribuie şi la realizarea undei reduceri a masei cu aproximativ 70 de kilograme faţă de M5 Competition.
BMW M5 CS este disponibil în trei finisaje diferite: Brands Hatch Grey metalizat, care face parte din selecţia obişnuită de culori pentru M5 şi M5 Competition; totodată, M5 CS poate fi comandat şi cu finisaje mate exclusive, precum Frozen Brands Hatch Grey metalic şi Frozen Deep Green metalizat. În ce privește dotările interioare, BMW M5 CS este un sedan de lux care permite o utilizare zilnică fără compromisuri. Amenajarea interiorului cuprinde patru scaune tip scoică, sursa de inspirație fiind lumea motorsportului.
Sistemul de evacuare sport al M5 CS oferă o acustică specifică M plină de emoţie, care accentuează dezvoltarea liniară a puterii motorului şi apetitul pentru turaţii. Sistemul de evacuare dublu, controlat cu clapetă, a fost conceput pentru a amplifica nota motorului şi pentru a oferi feedback mai sportiv, asigurându-se în acelaşi timp că rămâne potrivit pentru utilizarea zilnică. Acustica produsă de M5 CS se schimbă în funcţie modurile care afectează caracteristicile motorului – Efficient, Sport sau Sport+, conducătorul putând folosi oricând butonul M Sound Control pentru a schimba răspunsul evacuării. Detalii AICI.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații – AICI