Blackstone Tek, perspectivă asupra viitorului

0
115
Blackstone Teh (HyperTEK)

Blackstone Tek, companie specializată în producerea de fibre de carbon cu sediul în Africa de Sud, și designerul de motociclete Pierre Terblanche și-au unit forțele pentru a crea o motocicletă electrică. Denumită BST HyperTEK, conceptul a fost prezentată publicului în cursul lunii noiembrie (2019) și reprezintă prima monococă din istoria producătorului Blackstone Tek, o companie cunoscută pentru crearea unora dintre cele mai bune roți din fibră de carbon din lume.

BST HyperTEK (detaliu de ansamblu)

De asemenea, Pierre Terblanche este recunoscut pentru munca depusă în realizarea unor modele precum Ducati Supermono, Ducat Sport Classic și diferite modele Confederate Motorcycle. Modelul realizat prin această asociere este alimentat de un motor electric DHX Hawk, care oferă aproximativ 107 CP și un cuplu de 120 Nm. Cu o greutate de 450 kilograme, HyperTEK este primul model din ceea ce BST intenționează să fie o ediție limitată la patru motociclete, care va include, de asemenea, un Hypermotorad, un Café Racer și încă un model care “va fi ceva extrem de inovator”, potrivit lui Pierre Terblanche.

BST HyperTEK (detaliu spate)

“Cred că motocicletele au devenit mult mai sophisticate și mai fiabile, dar, în fond, au rămas la fel”, menționează Terblanche. “Majoritatea producătorilor actuali proiectează motociclete în conformitate cu moștenirea și cerințele lor de marketing. De exemplu, motoarele V-twins au avut mai mult sens ăn 1910, cu excepția acelui client care cumpără un stil de viață. Iar motocicletele electrice sunt interesante în măsura în care nu există o moștenire de urmat. Este ceva nou”. “Ideea proiectului a fost să urmeze acceași procedură de proiectare folosită pe un Norton Manx sau AJS Porcupine”, spune Terblanche.

BST HyperTEK (detaliu lateral)

“Piese precum furca, cadrul, motorul, pachetul de baterii sunt elemente cheie ale motocicletei, deoarece s-a dorit a avea cât mai puțină caroserie”. HyperTEK este, oarecum, un model de formă. Panourile laterale, unde în mod normal exista un rezervor de benzină, pot fi reglate în funcție de lățime și unghi, în timp ce scaunul poate fi reglat și el până la 1,7 inch. Motociclistul poate utiliza o cască CrossX1 – produsă în Japonia – cu head-up display, deși Pierre Terblanche a menționat că va exista și un kit pentru cei care doresc să-și păstreze castile Arai sau Shoei (Terblanche abordând și partea de sunet a motocicletei).

04_BST HyperTEK (detaliu. lateral)

“Absența sunetului face ca o motocicletă să fie mai puțin atrăgătoare”, spune el. “Cum toate vehiculele trebuie să respecte un anumit sunet, a avut sens să adăugăm un generator de zgomot la modelul BST HyperTEK, fiind adăugat și un ambreiaj”. Evident, prețul acestui model este pe măsura numelui său, acesta urmând să coste aproximativ 80.000 USD, deși prețul final încă nu a fost stabilit. Însă, trebuie să vă așteptați să primiți o motocicletă unică, create de unul dintre cei mai mari designer de motociclete ai momentului. “Aceasta este cea mai nbună lucrare pe care am făcut-o vreodată”, recunoște Pierre Terblacnhe.

Detalii aici: BLACKSTONE TEK

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here