Share This Article
Berluti a prezentat campania publicitară aferentă colecției de iarnă 2020. Lansată pe contul său de Instagram, campania reprezintă o colaborare între duo-ul creativ M/M și Mauricio Nardi, fotografiile fiind semnate de Julien Martinez Leclerc, colecția de catwalk fiind transpusă în realitate. Patrimoniul casei se regăsește în dialogul intergenarțional – o îmbinare între tradiție și evoluție – inspirând o mutație în garderoba masculină. Astfel, pentru sezonul de iarnă 2020, Berluti adoptă o viziune liberal, ancorată în modernitate, pentru a intensifica și a transcede propria moștenire.
Imaginându-și cum ar fi putut arăta arhivele Casei, dacă ar fi inclus și ținute Ready-To-Wear, Kris Van Assche (Directorul Creativ al Berluti), înfățișează o dialectică împinsă la extrem între prezent și trecut. Pe baza acestei povești, dedicată exclusive producției de pantofi, codurile vestimentare sunt disipate, în timp ce expresiile sunt amplificated. Silueta câștigă relaxare: cravata lasă locul unui guler violet, acesta fiind asortat cu pantofi sport în tonuri de albastru și roșu strălucitor. O geantă de călătorie casual – realizată din noua pânză Signature Berluti – este completată de o pereche clasică de pantofi (de tip brogue). Nu se mai pune problema unei alegeri, între formal și informal: ținutele sunt înfrumusețate cu linii sportive.
Într-un joc perpetuu de contraste, noul și vechiul se hrănesc și îmbogățesc reciproc, sărbătorind o îngemănare dintre burghezie și revoltă. Aceste schimburi deschid calea către o colecție plasată sub semnul relaxării. Siluetele sunt mult mai casual; codurile simbolice ale mărcii sunt schimbate din temelii. Costumul din piele – noua emblemă a casei – aduce colecției o notă de rafinament. În transpunerea constantă de la încălțăminte la genți și până la ținutele Ready-To-Wear, nuanțele colorate vin să împodobească mai multe piese sportive: jachetele sunt din piele de miel, în timp ce modele multicolore – inspirate de suprafețele nuanțate ale pantofilor realizați la comandă – se regăsesc în cămășile din mătase.
Creativitatea este eliberată printr-o tehnică specială – denumită splash – realizată manual, pentru a decolora ținutele. Colecția se joacă cu modelele tradiționale ale casei, costumele destructurate venind să completeze garderoba. De asemenea, cămășile din mătase imită clasicele imprimeuri trompe-l’oeil – pentru a aduce o notă de rafinament în garderoba bărbaților de zi cu zi. Vestimentația este completată de broderie și un pulover camel, în timp ce o geacă din piele de vițel – decorată cu elente handmade – dezvăluie chevron-uri exaggerate și nestructurate. Fără a uita de paltonul din lână, care reproduce stilul Prince of Wales, acestea prezentându-se cu modele cu o grafică impresionantă, cu tonuri de pământ.
De asemenea, această colecție oferă o jachetă – cu patina verde – o legătură cu linia de mobilier proiectată împreună cu Pierret Jeanneret. În plus, Kris Van Assche reinterpretează motivul Scritto – marele clasic al casei – cu ajutorul noii pânze Signature. Disponibilă la o geantă de călătorie, un rucsac, diferite mici accesorii din piele sau la un kit de îngrijire a încălțămintei (realizate cu ajutorul Globe-Trotter), această pânză este evidențiată de un logo cu aspect secular. La rândul lor, pantofilor sport Gravity li se oferă o nouă înfățișare, culori mai luminoase, solide, sunt inspirate direct din nuanțele excentrice ale colecției. În cele din urmă, nu putem omite modelul Alessandro, un pantof care a primit o bine-meritată reinterpretare.
Detalii aici: BERLUTI