Share This Article
Conform companiei de consultanță Bain & Company, vânzările bunurilor de lux vor crește anul acesta cu 5% la nivel global. O perspectivă generată în principal de clienții din Statele Unite și Europa, aceștia continuând achiziția de ceasuri, bijuterii și încălțăminte!
Aceste creșteri vin pe fondul incertitudinilor politice legate de conflictul din Ucraina și creșterea inflației la nivel internațional. “Consumul nu pare să fie afectat până acum”, a menționat Claudia D’Arpizio (Partener Bain & Company). Totodată, compania estimează că vânzările globale vor ajunge la 305 miliarde Euro în acest an. Scenariul se bazează pe revenirea rapidă post-pandemie, fiind avansată chiar suma de 330 miliarde Euro.
Previziuni
“Compania noastră și-a lărgit previziunile pentru a ține cont de vânzările curente puternice”, spune D’Arpizio. Această previziune vine pe fondul pieței bursiere instabile din Statele Unite și preocupărilor legate de o posibilă recesiune economică. “Suntem conștienți că ne situăm într-un mediu economic foarte turbulent”, adaugă aceasta. De altfel, analiștii companiei au confirmat creșterile înregistrate în sectorul de lux.
Vânzările globale de îmbrăcăminte, accesorii și produse de înfrumusețare au ajuns anul trecut la 288 miliarde Euro. O sumă care depășește estimarea anterioară de 283 miliarde Euro, cauza fiind cheltuielile puternice înregistrate în perioada sărbătorilor. Chiar și cu întreruperile cauzate de Covid-19 în China, mărcile de lux au satisfăcut cererea din Statele Unite și Europa. “Am fost cu siguranță uimiți”, spune D’Arpizio.
Dezvoltare
Practic, se observă o încredere puternică a consumatorilor chinezi, în ciuda inflației, în evoluția mărcilor. Cheltuielile clienților chinezi se vor recupera probabil în a doua parte a anului, potrivit companiei de consultanță. Studiul a evidențiat și Coreea de Sud ca o piață aflată în plină expansiune. Totodată, Statele Unite au depășit Europa în cursul anului trecut, devenind cea mai mare piață a bunurilor de lux.
Detalii aici – BAIN & COMPANY