Share This Article
Avincis – fiecare vin în parte este un tablou de simţuri, este o artă pictată în timp, de la primii butuci de vie plantaţi, până la primul moment în care îl cunoşti şi îl deguşti. A savura un vin este o altă întreagă poveste, un tablou al simţurilor, pictat în toate formele şi culorile componentelor sale. Fiecare vin în parte este artă într-un pahar. Este o întreagă istorie,o poveste a unei crame, a unei podgorii, a unei reţete, a unui vis, a unei viziuni transformate într-o artă lichidă, într-o licoare magică, ce schimbă oameni, suflete şi chiar naţiuni, mulţumind şi cele mai complexe gusturi, fiind totodată o experienţă senzorială cu legături puternice, ce trezește gustul pentru frumos, acolo unde fiecare simț în parte are câte un rol principal.
Un vin bun trebuie să emoționeze și să te invite la explotarea propriilor simțuri, iar cei de la AVINCIS dau o importanță deosebită acestui aspect, mai ales că una din semnificațiile aparte ale acestui brand pornește de la cuvântul„vainqueur” din limba franceză, care dă sensul de„vin coeur” – un „vin al inimii”. AVINCIS este continuarea unei povești de familie, cu o pasiune deosebită pentru vinuri și calitate, care și-a scris primele file încă din anul 1927. În continuarea unei tradiții de familie, dar și a tradiției mult mai bogate și mai vechi a podgoriei Drăgășani, AVINCIS pune în valoare soiurile autohtone în dialog cu soiurile internaționale, profitând de terroir-ul zonei și având un proces de vinificație dezvoltat pe o strategie special concepută în colaborare cu un viticultor italian, tocmai pentru a da un plus de autenticitate și personalitate vinurilor în raport cu piața acestei nișe.
Din cele 43 ha cultivate, 500 tone și peste 300.000 de sticle de vin anual, avem tot atâtea povești, dintr-un strop de suflet dăruit publicului într-un mod inedit și autentic, la fel ca întreaga experiență oenologică pe care cei de la AVINCIS o oferă. De la viziunea arhitecturală Și peisagistică oferită de jocul subtil al formelor spațiale, complementaritatea dintre stilul neobrâncovenesc al conacului și înfățișarea cramei frumos subliniată de diferite texturi de piatră, lemn, sticlă și metal, până la consonanța întregii compoziții cu ritmurile cosmice ale locului, până la evoluția fazelor lunii sub geometria stelelor fixe și nu în ultimul rând, până la fiecare vin în parte, putem exploata întreaga dimensiune metafizică a proiectului cu un potențial cultural excelent valorificat în prezent și care are o paletă frumoasă de surprize pregatită pentru viitor.
De la partea de oenologie reprezentată de vinurile propuse an de an și până la oenoturismul axat pe vizite la cramă, cu posibilitate de cazare, degustări de vinuri și experiențe senzoriale inedite într-o locație ofertantă pentru toate gusturile, AVINCIS scrie an de an noi file în povestea cramei, cu fiecare nou personaj ce îi pășește pragul. Degustările de vin au devenit tot mai prezente și pe piața românească, fie că se desfășoară în cramă sau într-o anumită locație, ușor accesibilă publicului din întreaga țară. Cu 55% soiuri roșii (Negru de Drăgășani, Cabernet Sauvignon, Merlot, Fetească Neagră, Pinot Noir) și 45% soiuri albe (Crâmpoșie, Fetească Regală, Tămâioasă, Sauvignon Blanc, Pinot Gris – pentru vinificare în alb – Muscat Ottonel), AVINCIS are o paletă completă pentru toate gusturile.
Combinând tradiția și inovația, acestea sunt întotdeauna realizate cu cel mai mare respect pentru teren, cu atenția pentru selecția în teren înainte și după procesare, cu precizia recoltării la momentul perfect, cu pasiunea pentru calitate și cu entuziasm pentru zona de creație, acolo unde iau naștere noile produse. Dar pentru că suntem într-un an istoric, în care am învățat să prețuim diferit calitatea și tot ceea ce avem și am învățat cât de mult contează orice clipă de răsfăț al simțurilor, pentru orice clipă specială petrecută alături de cei dragi, indiferent că este de sărbători sau în orice altă zi a anului, vom pune accentul pe vinurile premium din portofoliul AVINCIS, pe care le puteți găsi cu ușurință pe piața românească sau externă în cazul în care călătoriți și vă doriți un altfel de vin, unul de poveste. Iar dacă nu știți unde să le căutați, le puteți achiziționa AICI. Un articol de Laura Daps.
Articolul poate fi citit integral în ediția print (No. 43) a The Gentleman’s Journal. Foto: Rusu Dumitru Costinel/Creative Wizards
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații – AICI