Audi RS Q8, sportivul gamei Q

Audi - RS Q8

Audi a prezentat cel mai sportiv autoturism al gamei Q – Audi RS Q8 – o mașină care îmbină puterea versiunilor RS cu eleganța unui coupé premium și flexibilitatea SUV-urilor. „Pentru prima dată în istoria de douăzeci și cinci de ani a modelelor RS, Audi iese pe șosele cu un SUV coupé de talie mare, rafinat și cu ADN de automobil sport foarte performant”, a declarat Oliver Hoffmann (Director Audi Sport GmbH)

Audi – RS Q8

„Cu un motor Bi Turbo V8 pe benzină, Audi RS Q8 este vârful de lance al gamei RS”, completează dl. Hoffmann. O putere și eficiență care se regăsește în motorul noului RS Q8 – un V8 de 4 litri care este capabil de performanțe impresionante, demne de un model sport – ce oferă o putere de 600 CP și un cuplu de 800 Nm (între 2.200 și 4.500 rpm). Cele două turbocompresoare și sistemul de injecție directă permit o accelerare de la 0 – 100 km/oră în doar 3,8 secunde, în timp ce 0 – 200 km/oră sunt atinși în 13,7 secunde. Eficiența motorului Bi Turbo este completată de sistemul mild-hybrid (MHEV) de 48 de volți, în timp ce componentele sistemului reduc consumul cu până la 0,8 litri la fiecare o sută de kilometri parcurși.

Audi – RS Q8

Sistemul de dezactivare a cilindrilor eficientizează și mai mult consumul. Când motorul este supus unor sarcini reduse sau medii și funcționează la turație redusă sau medie, sistemul dezactivează cilindrii 2, 3, 5 și 8 prin decuplarea în câteva milisecunde a injecției de combustibil, dezactivarea aprinderii și închiderea supapelor de admisie și evacuare. Când motorul funcționează în patru cilindri, punctele de operare ale cilindrilor activi trec la sarcini mai ridicate și își comută setările pentru o eficiență sporită, cilindrii dezactivați funcționând ca amortizor pneumatic. Cilindrii sunt reactivați automat când șoferul apasă accelerația, dinamismul motorului fiind completat de tracțiunea integrală permanentă quattro și transmisia automată triptronic cu opt trepte.

Audi – RS Q8

Panoul de instrumente suplu și liniile orizontale dau sentimentul de spațiu foarte vast. Elementul central al bordului este afișajul tactil MMI touch response. Atunci când nu este activ, datorită designului special, ecranul devine o suprafață neagră unitară. Consola lată și simetrică a tunelului central este încadrată de elemente cu finisaj Aluminium Race Anthracite. Audi virtual cockpit și MMI furnizează informații de tipul presiunii din anvelope, cuplul, puterea, temperatura, timpii de circuit și forțele g.  Martorul de bord sugerează șoferului să schimbe treapta când s-a atins turația maximă a motorului. Afișajul opțional head-up display dispune, de asemenea, de grafică specifică gamei RS.

Audi – RS Q8

Scaunele sport sunt acoperite cu piele Nappa Black Pearl/Alcantara și au sigla RS. O versiune mai luxoasă este reprezentată de scaunele RS sport tapițate cu piele Valcona, model de fagure și siglă RS embosată. Gama complexă de peste 30 de sisteme de asistență include funcții, ca tempomatul adaptiv, asistentul pentru eficiență, pentru intersecții, avertizarea la schimbarea benzilor de rulare și camerele video de 360 de grade. Acestora li se adaugă un sistem de infotainment premium, MMI navigation plus cu modulul Audi connect pentru transfer de date, cu standardul LTE Advanced și hotspot Wi-Fi. Sistemul de navigație recunoaște preferințele șoferului în baza călătoriilor anterioare și face sugestii inteligente. Mai multe detalii sunt disponibile AICI.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here