Share This Article
Atelier Kairos este o tânără marcă românească de covoare statement, piesele fiind lucrate manual și exclusiv la cererea clienților. O combinație de meșteșug traditional cu design-ul contemporan create în România, desăvârșit de tehnica țesăturilor tibetane.
Producătorul de covoare a fost lansat în toamna anului 2020, la abza business-ului regăsindu-se Horia Bercă și Sorin Urziceanu. Pasiunea celor doi pentru design și consumul responsabil a dus la crearea primei mărci românești de covoare lucrate manual. Totul cu ajutorul proceduriloe etice și ecologice. Totodată, prin tehnica hand knotted, covoarele sunt executate într-un atelier nepalez cu o expertiză de trei generații.
Modele personalizate
Colecția mărcii include trei modele de covoare ce pot fi personalizate în funcție de dimensiune. Operațiune realizată prin combinarea celor mai bune fibre naturale și paletei de șase sute de culori și vopseluri premium. De exemplu, covorul “Aventurine” este inspirat de “piatra dezvoltării personale”, recunoscută pentru proprietățile sale terapeutice. Covorul “Carousel” este un omagiu adus optimismului și speranței.
Covorul “Wabi-Sabi” este inspirat de conceptul japonez wabi-sabi (frumusețea imperfecțiunii) și este asociat cu pacea, serenitatea și progresul vieții. Toate cele trei modele sunt lucrate în tehnica manuală cu 155,000 de noduri pe metru pătrat, devenit trademark-ul brand-ului. Fiecare covor, personalizat la cererea clientului, este desăvârșit în funcție de dimensiunea, tonalitatea și complexitatea design-ului său.
Producția covorului
Procesul de producție al unui covor include mai multe etape care au în vedere sustenabilitatea, unul dintre dezideratele brand-ului. Dintre aceste etape menționăm: procesul de vopsire, urmat de spălarea covoarelor și finisarea covoarelor. Această ultimă operațiune se realizează cu ajutorul unor foarfece și instrumente care nu folosesc electricitatea. În fine, luna octombrie aduce și lansarea a două noi modele Atelier Kairos.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal AICI