Share This Article
Armani a negat – în cursul acestei săptămâni – fuziunea cu constructorul de automobile sport Ferrari. Speculațiile asupra viitorului Armani au apărut săptămâna aceasta, eticheta menționând că nu este interesată de asocierea cu Ferrari. Planul, înaintat de un grup de bănci de investiții, urmărea crearea unei holding puternic în sectorul produselor de lux.
Planurile de succesiune ale companiei fondate de Giorgio Armani (86 ani) au făcut mult timp obiectul unor speculații. Într-un interviu acordat revistei Vogue (aprilie 2021), Armani a lăsat deschisă posibilitatea unei fuziuni cu un partener italian. Chiar dacă, creatorul de modă insista asupra necesității ca eticheta de modă să rămână independentă. Miercuri, Il Sole 24 Ore a menționat că băncile au lansat un plan de fuziune între Armani și Ferrari, prin Exor.
Fuziune sau independență?
Se știe că Exor este holdingul de investiții al familiei Agnelli și principalul investitor al constructorului Ferrari. Conform schemei financiare, grupul – prin fuzionarea cu Ferrari – devenea al doilea mare investiror al producătorului auto. Însă, conform publicației economice italiene, atât Armani, cât și Exor, au exclus un astfel de plan. De altfel, purtătorul de cuvânt al mărcii italiene a menționat că “proiectul nu a fost prezentat grupului de modă”.
“Oricum, această proiecție nu prezintă interes pentru noi”, completează purtătorul de cuvânt al etichetei. Totuși, comentariile lui Giorgio Armani pentru Vogue au alimentat speculațiile cu privire la interesul Exor pentru această tranzacție. Mai ales că, compania Exor a achiziționat recent acțiuni la Christian Louboutin și grupul chinez de lux Shang Xia. Un conglomerat chinez care fusese co-fondat de eticheta de modă franceză Hermès.
Calcule și dezvoltare viitoare
În acest moment, analiștii resping o eventuală fuziune, dar nu exclud interesul Exor pentru eticheta de modă. Evaluată la 5/6 miliarde euro, Grupul de modă ar presupune o investiție de 1/1,8 miliarde euro din partea Exor. Astfel, participație companiei s-ar ridica la 20/30%, chiar dacă cele două entități au refuzat să comenteze pe margiena subietului. Sursă știre: Il Sole 24 Ore & Fashion Network; (Sursă foto: Armani).
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI