Share This Article
Construit între 1963/1977, Alpine A110 a devenit un titan al motorsport-ului, continuând și astăzi să fascineze colecționari la nivel global. Povestea noastră începe la mijlocul anului, atunci când, aproape de St. Moritz, am fost depășit de un autovehicul special.

Intrigat de formă, l-am rugat pe Dragoș Savu să facă o poză pentru a vedea despre ce mașină este vorba. Cu o formă atipică, aveam să constat la mărirea pozei că era vorba de un model al constructorului francez Alpine. Evident, am căutat să aflu mai multe informații despre marcă și model, rezultatul fiind transpus în editorialul de față. Așadar, este vorba de un derivat contemporan al legendarului model Alpine A110.
Vehiculul
Construit între 1963 și 1977, acest autovehicul a devenit un mic titan în universul motorsport-ului. Modelul A110 a cunoscut o evoluție remarcabilă de-a lungul anilor de producție. Dacă inițial avea o putere 51 CP, spre finalul producției A110 a ajuns la 180 CP. După cum aveam să aflu, marca a fost înființată în 1955, la Dieppe, de Jean Rédélé. Un entuziast francez care a participat la numeroase raliuri după al Doilea Război Mondial.

Pentru a realiza mașina, Rédélé a apelat la Renault 4CV pe care le-a modificat pentru a le îmbunătății performanța. Iar putem menționa inclusiv înlocuirea cutiei de viteze originale cu trei trepte cu o transmisie manuală cu cinci trepte. De asemenea, a realizat caroserii noi, mai ușoare, potrivite cu șasiul masinii. Ulterior, Jean Rédélé și-a înscris vehiculele în diferite competiții de anduranță, precum celebrele Le Mans și Sebring.
Trecutul
Lansat în anul 1963, A110 utiliza mai multe piese Renault. În timp ce A108 era proiectat în jurul componentelor Dauphine, A110 a primit numeroase piese R8. Spre deosebire de A108, disponibil inițial ca un Cabriolet, A110 a fost lansat sub forma Berlinete și apoi Cabriolet. Cea mai evidentă abatere de la Coupé-ul A108 a fost restayling-ul caroseriei în partea din spate. Scopul era unul funcțional: găzduia un motor mai mare.

A110 avea șasiu din oțel și corp din fibră de sticlă, marca fiind un pionier în utilizarea acestui material inovator. Apreciată pentru proprietățile sale ușoare și maleabilitate, inovația avea să permită companiei producția primei sa caroserii. Greutatea redusă avea să contribuie la succesul automobilului în diferite competiții. În privința propulsiei, modelul A110 era oferit cu motoare de 1.1 litri R8 Major sau R8 Gordini.
Puterea
Majoritatea A110 au fost livrate în tonul French Racing Blue metalic. Acestea dispuneau de benzi cromate pe capotă și laterale, alături de balamalele cromate ale capotei. Până în anii 1970, motorul Renault R16 TS (1,6 litri) oferea 125 CP și 144 Nm cuplu. Opțiunea permitea o accelerație 0-100 km/h în 6,3 secunde și viteză maximă de 210 km/h. Pe parcursul duratei de viață, A110 a fost construit în mai puți de 7500 exemplare.
Detalii suplimentare sunt disponibile pe pagina producătorului.

