Gucci abandonează prezentările de modă

Alessandro Michele (Gucci - Via Broletto)

Alessandro Michele (Directorul Creativ al etichetei de modă Gucci) a anunțat, prin intermediul Instagram, că marca italiană va abandona sezonul oficial al prezentărilor de modă și că, în schimb, va pune în scenă doar două evenimente pe an în viitorul apropiat. Această mișcare a Gucci (o marcă Kering Group) vine să confirme absența – cauzată de pandemia de coronavirus la nivel global – la evenimentul de prezentare programat pentru luna septembrie, compania italiană alăturându-se mărcii Saint Laurent, etichetă care a confirmat deja absența de la #PFW din această toamnă.

Alessandro Michele (Mesaj Instagram – Gucci)

Pentru această mișcare, Alessandro Michele a utilizat o formulă neobișnuită de anunțare – prin intermediul unei postări pe Instagram. “Voi abandona prezentările perimate ale sezoanelor și vom recâștiga o nouă cadență, mai aproape de ceea ce îmi doresc eu. Ne vom întâlni de două ori pe an, pentru a împărtăși capitolele unei noi povești Gucci. Capitole neregulate, vesele și absolut gratuite, cu un amestec de reguli și genuri, care se vor fi împrospătate permanent în cadrul unor spații noi și platforme de comunicare”, a menționat design-erul italian.

Alessandro Michele (Prezentare Modă – Gucci)

În urma pandemiei de coronavirus, marile confederații europene de modă au anulat evenimentele de prezentare a colecțiilor din această vară, iar acum intenționează să le transforme în experiențe digitale. Milano și Paris și-au anulat evenimentele de modă din iunie; Parisul a oprit săptămâna couture din iulie, în timp ce Pitti Uomo a împins ediția din iunie către începutul lunii septembrie. De asemenea, Londra intenționează să pună în scenă un mix experimental digital, în timp ce Milano și Paris vor testa formate digitale la jumătatea lunii iulie.

Alessandro Michele (Mesaj. Instagram – Gucci)

Duminică, 24 mai, Alessandro Michele a postat o serie de texte lungi, cu diferite mesaje, aparent dintr-un jurnal denumit “Notes from the Silence” – care a început pe 29 martie și s-a încheiat pe 16 mai la Roma – fiecare pagină prezentând un desen al unui ochi situat în interiorul unor inimi înaripate. “Și dincolo. Aș dori să părăsesc multitudinea de leit-motive care au populat lumea noastră anterioară: colecțiile cruise, pre-fall, spring-summer și fall-winter. Cred că aceste cuvinte au devenit neîncăpătoare și nerealiste”, a adăugat design-erul italian.

Gucci

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here