Share This Article
Alessandro Sartori (Director Creativ al Ermenegildo Zegna) a confirmat punerea în scenă a colecției Ermegildo Zegna XXX Summer/2021 în prima jumătate a lunii iulie. Cum sezonul de vară – desfășurat la Milano – a fost anulat din cauza pandemiei de Covid-19, evenimentul marchează prima experiență digitală a etichetei de modă italiene, un punct de întâlnire a unui show clasic cu tehnologia digitală.
“Va fi aproape un film digital, un amestec de performanțe live cu un mediu pre-înregistrat. Folosind tehnologia CGI, modele live vor purta ținute din colecția de sezon. Dar, în locul pistei normale, vom lucra cu modele într-un spațiu gol – experiența live fiind realizată într-un mediu cu totul special” – explică Alessandro Sartori. Ermenegildo Zegna XXX este cea mai bună colecție de îmbrăcăminte a casei, în ultimii ani marca fiind desemnată să deschidă sezonul de pistă de la Milano. “Există un moment pentru toate. A venit timpul să gândim viitorul modei și al prezentării colecțiilor noastre” – menționează și Gildo Zegna (CEO-ul Ermenegildo Zegna Group).
Evenimentul din iulie va fi aproape sigur desfășurat după-amiaza, astfel încât să poată ajunge la o audiență globală în Asia, Europa și Aemrica de Nord. “Îmi plac mult spectacolele de seară, chiar dacă ele nu sunt potrivite pentru clienții noștri din Asia. Cu formatul pe care ni l-am propus în acest an, putem intra în camerele oamenilor și să le oferim o experiență unică – un prim contact digital între est și vest” – explică designerul. De altfel, pentru evenimentul din luna iulie, designer-ul plănuiește aproximativ 45 până la 50 de ținute – așa cum îi este obiceiul – viitorul fiind, în opinia lui, marcat de amestecul dintre digital și fizic al aspectacolelor de modă masculine.
La urma urmei, Alessandro Sartori este cunoscut pentru modul inovator cu care abordează show-rile de modă, el utilizând tehnologia CGI – cu un deceniu în urmă – pentru a pune în scenă un show de modă în Shanghai. “Când am înțeles că situația este diferită din cauza pandemiei, am prezentat în detaliu modul în care doresc să prezint noua colecție. În locul unui show normal, am ales să construiesc o propunere digitală” – adaugă Sartori. Totodată, el menționează și anul aniversar pe care îl traversează Ermenegildo Zegna – brand care împlinește 110 de existență – compania fiind în acest moment implicată în lupta contra pandemiei de coronavirus.
Totodată, grupul de modă Ermenegildo Zegna și-a dezvoltat un show-room virtual și lucrează la noi concepte pentru segmentul Made-To-Measure, locul unde clienții se pot vedea proiectați în varianta 3D. “Avem nevoie de o abordare total diferită. În acest moment este imposibil de știut cu siguranță ce procent de cumpărători vor putea călători. Așadar, suntem nevoiți să dezvoltăm o modalitate digitală pentru vânzarea colecțiilor noastre de sezon, cu imagini 3D și format la comandă. Astfel, le oferim clienților noștri posibilitatea de a plasa comenzi chiar dacă nu reușesc să călătorească”, completează designerul italian.
După igienizarea spațiilor de lucru, Ermegildo Zegna intenționează să redeschidă atelierele în data de 4 mai. Marca italiană produce articole de îmbrăcăminte la Novara și în apropiere de Milano, în timp ce articolele de piele sunt realizate în Parma, numeroase resurse fiind folosite din Elveția și până la Napoli. Chiar dacă în ultima lună s-a autoizolat în apartamentul său din Milano Sud, Alessandro Sartori lucrează la noua colecție, el declarând: “Mă aflu în ziua 46 de izolare. Nu pot să mă plimb prin apartamentul meu, aici regăsindu-se toate probele de haine și pantofi și ecranele de Skype și Zoom. Mă bucur totuși de liniștea creației oferită de acest moment al izolării”.