Share This Article
Accor intră în lumea croazierelor. Una în care branduri precum Ritz Carlton, Belmond, Aman și Four Seasons cheltuie milioane pentru a aduce experiența hotelurilor de lux la bordul unor noi yachturi de superlux. Dar vrea să o facă printr-un proiect special, Orient Express.
Chiar așa, de ce cu trenul și nu pe mare? Aceasta a fost întrebarea pe care și-au pus-o cei de la Accor. Iar proiectul ar putea să devină realitate. Încă din ianuarie 2023, grupul francez de ospitalitate a anunțat că o nouă navă Orient Express va debuta în primăvara anului 2026. Și a demarat discuții cu mai multe companii interesate pentru a finanța dezvoltarea acesteia. Precum și a unei a doua ambarcațiuni. Suma aflată în discuție este de 800 de milioane de euro.
Accor este aproape de un acord cu Dubai Holding
Se pare că cele mai avansate sunt cu Dubai Holding. Iar dacă tratativele se vor finaliza, aceasta ar deveni principalul acționar al companiei proprietare a yachturilor. Astfel că îi va permite lui Accor să mute activele din bilanțul său. Un avantaj îl reprezintă faptul că amintita entitate este vehiculul de investiții al conducătorului emiratului, Sheikh Mohammed bin Rashid al-Maktoum. Cel care deține active în valoare de aproximativ 35 de miliarde de dolari, lanțul de hoteluri de lux Jumeirah, și anul trecut a convenit un acord cu Accor pentru a deschide hoteluri în Emirat.
Nimic nu este stabilit, dar aceste mișcări arată interesul tot mai mare pe care investitorii din Orientul Mijlociu îl au în sectorul de lux. Lucru probat în mai multe segmente din momentul în care statele din Golf și-au extins punctele de interes. Dovadă că fondurile de investiții legate de conducătorii Emiratelor Arabe Unite și Arabiei Saudite au investit miliarde de dolari în întreprinderi de ospitalitate și turism în ultimii ani.
Flota Orient Express
În ceea ce privește flota Orient Express, cele două nave ar urma să fie construite de constructorul naval francez Chantiers de l’Atlantique. Ele sunt programate să navigheze în 2026 și 2027. Prima este denumită Orient Express Silenseas. Ea ar urma să aibă o lungime de 722 de picioare și va deveni la lansare cel mai mare yacht cu vele din lume. Și va oferi condiții de cazare și facilități asemănătoare cu cele ale unui vas de croazieră. Nava va dispune de 54 de suite, un bar de mari dimensiuni, două piscine, două restaurante și un spa. Biletele vor costa până la 21.700 de dolari per călătorie.
În plus, spun cei de la Accor, urmează să fie o ambarcațiune prietenoasă cu mediul. Cum așa? Grație unui sistem SolidSail patentat, format din trei catarge înclinate cu o lungime de peste 300 de picioare fiecare. Plus trei vele rigide cu o suprafață de aproape 5000 de metri pătrați. Velele pot oferi până la 100% din propulsie în condițiile potrivite. Iar motoarele high-tech vor intra în funcțiune dacă este necesară mai multă putere. Ca rezultat, hibridul va emite mai puține gaze decât navele tradiționale cu motor diesel și va fi practic silențios pe mare, de unde și numele ambarcațiunii.