Top
montegrappa

În 1912, lua naștere Montegrappa, o companie italiană sub sloganul “Făuritorul de penițe aurite și stilouri”. Mai bine de 100 de ani mai târziu, această companie încă își prelucrează produsele de lux în fabrica originală situată în Bassano del Grappa, în apropiere de orașul Vicenza.

Sub același nume, Montegrappa continuă să producă și astăzi obiecte de scris la cea mai înaltă calitate, mizând nu doar pe referințele istoriei bogate, dar amintind constant despre valoarea tradiției. În timpul Primului Război Mondial, penițele celor de la Montegrappa au fost introduse și folosite în permanență pentru corespondență. Ernest Hemingway și John Dos Passos sunt doar două nume celebre care s-au folosit de stiloruile Montegrappa, cunoscut fiind faptul că cei doi au fost voluntari pe ambulanță în perioada marii catastrofe. Câțiva ani mai târziu, perioada interbelică a reprezentat o explozie a popularității stilourilor, iar publicul larg a experimentat pentru prima dată originalitatea și tehnica de neegalat al instrumentelor de scris italienești. Anul 1981 a fost unul de referință pentru compania italiană, fiind preluată de către familia Aquila, care aduce o nouă strategie a poziționării companiei, transformând-o în timp, într-o corporație cu un success răsunător. Montegrappa este considerat de mulți un brand care inspiră la classic, care ochește un anumit gen de public, însă acest lucru nu putea fi mai puțin adevărat. Dintotdeauna, Montegrappa a inițiat numeroase campanii prin intermediul cărora instrumentele de scris au ajuns în mâinile marilor actori, muzicienilor, membrilor casei regale, papalității, ori de ce nu, au explorat industria benzilor desenate.

Prin urmare, Montegrappa nu și-a acceptat eticheta de brand exclusiv pentru clasa business ori pentru saloanele elegante, ei au dorit să ducă pasiunea scrisului mai departe prin noua generație, să se redescopere într-un nou mileniu unde arta scrisului este la fel de importantă. Montegrappa România a înaintat o propunere inedită pentru un parteneriat care să celebreze sportul și să îmbine măiestria instrumentelor de scris italienești cu palmaresul legendelor sportului românesc. Vorbim aici de o întâlnire într-o cafenea aflată pe Bulevardul Dorobanți, între reprezentanții Montegrappa România și Ilie Năstase. Domnul Ilie Năstase nu necesită nici o introducere, este cu siguranță, cel mai mare jucător de tenis român și un nume răsunător oriunde a-i alege să calci pe pământ. Cu mențiunea că din cele 83 de titluri câștigate, doar 53 au fost înregistrate de Asociația Jucătorilor de Tenis Profesionist (ATP), cifrele sale sunt prezente în continuare în toate topurile mondiale. Tenismenul roman s-a arătat deosebit de încântat de propunere, urmând la scurt timp, să călătorească în Italia, pe râul Brenta, acolo unde a semnat un contract de colaborare în prezența familiei Aquila. Ilie Năstase a făcut un tur al fabricii și al sediului de design, urmărind îndeaproape construirea stilourilor și accesoriilor, făcând cunoștință cu întreaga familie Aquila, Gianfranco Aquilla tatăl, este patronul Montegrappa, Giuseppe Aquila, fiul cel mare ocupă poziția de CEO, fratele mai mic Leopoldo, are sub tutelă departamentul de design.

Membrii familiei Montegrappa au fost onorați să-l întâlnească pe Ilie Năstase, despre care cunoșteau atât de multe și pe care de altfel, l-au urmărit jucând în decursul anilor. Ca un omagiu adus tenismenului, Montegrappa a creat o prima special edition destinată exclusiv pieței românești, la baza inspirației stând o piesă de referință ducale, (ea fiind inspirată din arhitectura gotică a palatului Dogilor din Veneția), ce include elementele tenisului, mingea în vârful capacului și semnătura pe corpul instrumentului. Parteneriatul însă, nu se oprește aici, în luna martie 2018, Montegrappa produce o altă piesă de referință, o limited edition de data aceasta ce are ca elemente, corpul din lemn asemănător rachetei, iar capacul reprezentand manerul din grip al rachetei. Piesa ce este legată de un număr foarte limitat care coincide cu victoriile obținute de-a lungul carierei lui Ilie Năstase, mai exact 780 de stilouri și 479 de rollere, reprezentând cifra victoriilor atât la simplu cât și la dublu. Această serie limitată urmând a fi oferită spre vânzare worldwide, în boutiqurile Montegrappa, shop & shop și la toți revânzătorii autorizați.

În biroul personal al CEO-ului Giuseppe Aquila se află un perete înalt, încununat cu fotografii înrămate ale oamenilor celebrii afiliați numelui de Montegrappa, iar Ilie Năstase se alătură sutelor de reprezentanți care s-au bucurat de atenția brandului de lux și cu care familia Aquila leagă o strânsă prietenie. Această inițiativă vine datorită reprezentantului oficial Montegrappa în Romania, Luxury Grand Store, în sprijinul celebrării sportului mondial, al fair-playului și al succesului și readuce România pe harta jucătorilor de lux. De reținut faptul că ne aflăm într-o perioadă nefastă a scrisului de mână, iar contribuția unui brand cu renume precum Montegrappa nu trebuie decât lăudată, fiind un pionier al industriei. Este deosebit de important că mai bine de 100 de ani mai târziu, compania continuă să inoveze și să promoveze puritatea scrisului în detrimentul celui virtual a cărei existență nu o putem ocoli. Așa cum există susținători ai presei scrise, iar ziarul refuză să se dea învins înaintea tăvălugului tehnologic, Montegrappa este un pilon vital în promovarea scrisului de mână și al conservării frumosului. Mai multe detalii despre produsele Montegrappa aici (www.luxurygs.ro).

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons