Top
INDUSTRY

RICHEMONT SE ALĂTURĂ ALIANȚEI “AACA”

Richemont a decis să se alăture “Alibaba Anti-Counterfeiting Alliance”, un parteneriat între gigantul de comerț electronic și brandurile care lucrează pentru a proteja drepturile de proprietate intelectuală pe platformele operate de Alibaba. Cu sediul în Geneva, Ricemont se află acum printre cei 115 membri – din 16 țări și regiuni – care fac parte din “AACA”, fiind totodată și cel mai nou partener (din sectorul de lux) care se alătură platformei chineze de e-commerce.

Alibaba Group

De altfel, Richemont a declarat că: ”Vom împărtăși tehnologia, expertiza și alte informații necesare, în încercarea de a sprijinii eforturile Alianței”. Richemont deține în acest moment șaptesprezece mărci în portofoliul său, printre ele regăsind nume precum Cartier, Montblanc, Piaget, Van Cleef & Arpels, Watchfinder & Co. și Chloe, pe lângă Yoox Net-A-Porter – o platformă de retail online. De altfel, YNAP operează patru site-uri diferite – Net-A-Porter, Mr. Porter, YOOX și platforma de produse “affordable-fashion” The Outnet – alături de magazine online de top pentru cunoscute branduri de modă, precum Armani, Moncler sau Valentino. Anunțul vine după ce Alibaba și YNAP au menționat începutul colaborării între cele două companii, consumatorii din China având astfel posibilitatea de a achiziționa bunuri de lux de pe platforma chineză. Un joint-venture între Alibaba și YNAP, după cum sună anunțul, cele două companii având în plan și lansarea unei aplicații pentru platforma Net-A-Porter și site-ul dedicat bărbaților – Mr. Porter, pe lângă deschiderea unor flagship-store-uri pentru Net-A-Porter și Mr. Porter prin Tmall Luxury Pavilion, un canal care conectează principalele mărci cu cele mai căutate paltforme digitale din China. Richemont, alături de New Balance, General Motors și McDonald’s, sunt cele mai recente branduri la nivel mondial care au aderat la AACA. Membrii Alianței s-au triplat – dacă ținem cont că la început erau doar treizeci de mărci fondatoare – cuprinzând în acest moment nume de top, precum Bose, Canada, Gos, Honda, Samsung, Mars, Adobe, Danone, Hasbro sau L’Oreal.

Mr. Porter

În acest moment, companiile colaborează cu Alibaba în șase domenii cheie – monitorizare și protecție online proactivă, un program de testare-cumpărare a produsului, investigații offline și acțiuni executare, ateliere de aplicare a legii în industrie, tactici de litigii și campanii de sensibilizare a opiniei publice – în lupta împotriva încălcării drepturilor de proprietate intelectuală. În septembrie 2017, AACA a înființat un consiliu consultativ, astfel încât mărcile să poată oferi un feedback pentru Alibaba în domenii legate de aplicarea “Proprietății Intelectuale”. De asemenea, Alibaba și-a îmbunătățit protecția portalului său (dpdv al proprietății intelectuale), oferind o navigare mai rapidă și o experiență mai bună a utilizatorilor pe site-ul unde deținătorii de drepturi raportează suspiciuni de încălcare a legii – împărtășind astfel informații cu Grupul Alibaba. În plus, programul “Alibaba Good Faith”, deschis brandurilor care au un istoric de anunțuri și retragere, a simplificat procesul de raportare. Alianța nu își limitează eforturile de protecție a mărcilor doar în spațiul online, compania chineză (și partenerii săi) depun eforturi majore pentru a elimina falsurile din spațiul offline. În sectorul de lux, Alibaba și Louis Vuitton – unul dintre primii membri AACA – au efectuat recent o investigație offline, rezultatul fiind confiscarea în luna mai (a.c.) a unor mărfuri contrafăcute în valoare de aproximativ 14,4 milioane dolari. “Protecția drepturilor de proprietate intelectuală impune tuturor părților interesate să colaboreze strâns și să împărtășească din experiențele lor, AACA continuând eforturile de a stabili ele mai bune practici din industrie pentru protejarea drepturilor de «Proprietate Industrială» prin crearea unei sistem de colaborare mult mai eficient între mărci, platforme și aplicarea legilor”, a declarat domnul Michael Yao (Senior – Vice President și Head of Brand Protection & Cooperation în cadrul Alibaba). Așadar, o inițiativă ce ar trebui urmată inclusiv pe piața românească de profil, aici fiind prezente nenumărate falsuri – o bună colaborare cu autoritățile putând oferi un cadrul mult mai bun de desfășurare a activității pe piața locală. Sursă articol – Alibaba Group.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons