Top
CARS

PORSCHE PREZINTĂ CAYENNE COUPÉ

În urmă cu aproximativ două săptămâni, în urma unei vizite efectuate la Porsche (România), urma să am parte de o surpriză extrem de plăcută: mi s-a propus să merg la vizionarea privată a celui mai nou model din gama Porsche – Cayenne Coupé. Evident, nu aveam cum să ratez o asemenea oportunitate, mai ales că mă număram printre puținii “fericiți” care puteau să vadă în premieră cel mai nou model al mărcii germane.

Așadar, am așteptat cu nerăbdare să treacă zilele până la plecare, un voiaj care nu avea să mă dezamăgească, oboseală trezitului de dimineață trecând în plan secundar. Pentru a vedea această bijuterie aveam să schimb două avioane (escala fiind făcută la Munchen), fiind așteptat de reprezentanții Porsche pe aeroportul din Stuttgart. După un mic dejun frugal, experiența noastră a început cu o vizită la Muzeul Porsche (pentru mine fiind o primă vizită), un loc despre care pot să afirm cu tărie că este….. fabulos. Citisem câte ceva despre el însă, ca multe alte istorii, la fața locului toată perspectiva urma să ți se schimbe. Vezi istoria mărcii pe “viu”, modelele iconice fiind aliniate pentru a fi admirate. Cu toate acestea, așteptam cu nerăbdare întâlnirea cu noul Porsche, un sentiment pe care îl ghiceam și alt coleg de breaslă: Filip Vlasov, reprezentantul publicației Vogue din Ucraina. În sfârșit, după ora de vizitare a muzeului, aveam să mergem spre ținta noastră: noul Porsche Cayenne Coupé. Curând aveam să ajungem la o micuță și discretă străduță, locația prezentării fiind un service auto obișnuit. Aveam să observăm primele forme ale noului Porsche, compania germană extinzând cu acest model familia Cayenne, un vehicul sportiv fiind adăugat celei de-a treia generație a acestei game de SUV extrem de reușite – Cayenne Coupé. Iar aici se cuvinte să-l citez pe domnul Oliver Blume (Președintele Comitetului Executiv al Porsche AG), acesta declarând că:  “Noul Coupé include toate punctele tehnice ale actualului Cayenne, dar beneficiează de noi detalii tehnice și un design mult mai dinamic, ceea ce îl poziționează ca fiind progresiv, atletic și emoțional”. Este exact ce am observat în cursul vizitei noastre, caracteristicile noului Cayenne oferind linii mai clare și o secțiune spate unică (complet nouă).

Practic, autoturismul beneficiează de un spoiler spate adaptabil, o banchetă spate cu cracteristicile a două scaune individuale și două concepte diferite de plafon: unul din sticlă panoramică și unul opțional din fibră de carbon. Impressive…. Sexy… două cuvinte pe care le-am auzit foarte des în cadrul acestei prezentări. Exact aceasta a fost și senzația mea, privind cele două modele, în special linia de acoperiș înclinată. Proporțiile noului Cayenne sunt mult mai dinamice, ele fiind combinate cu elemente de design personalizate, ceea ce oferă modelului o eleganță impresionantă. “Linia plafonului este mult mai abruptă, în special spre partea din spate, ceea ce face ca modelul Cayenne Coupé să pară mult mai dinamic și să-l poziționeze ca autoturismul cel mai sportiv din segment”, menționează Michael Mauer (Vicepreședinte Style Porsche). Un efect care este susținut de spoilerul din spate care accentuează silueta distinctă a Coupé-ului. O eleganță subliniată de înclinația parbrizului, plafonul noului Cayenne fiind coborât cu aproximativ 20 de milimetri. Ușile din spate au fost redesenate, în timp ce aripile au fost extinse cu 18 milimetri, contribuind la “musculatura” lui impresionantă. Pentru a face ca vehiculul să pară mai aproape de sol, placuța de înmatriculare din spate a fost poziționată în bara de protecție. Totodată, cu spoilerul integrat în caroserie, actualul Cayenne Turbo devine și primul SUV care dispune de o aerodinamică activă (Cayenne Coupé preluând acest element). De asemenea, pe fiecare model Cayenne Coupé spoilerul plafonului este combinat cu un spoiler spate adaptiv, ca parte a Porsche Active Aerodynamics (PAA). Eleronul – integrat armonios în silueta autoturismului – se extinde cu până la 135 milimetri la viteze de 90 km/oră și peste, mărind astfel presiunea de contact a punții spate, în timp ce PAA îmbunătățește simultan eficiența.

Dar ceea ce impresionează la noul Cayenne este plafonul din sticlă panoramică (standard), acesta ocupând o suprafață de aproximativ 2,16 metri pătrați. Un element ce oferă tuturor pasagerilor un sentiment de spațiu, în timp ce ruloul integrat îi protejează pe aceștia expunerii la soare sau vreme rece. Pentru cei cu valențe sportive, un plafon din fibră de carbon este disponibil (opțional) pentru noul Coupé – linia conferind plafonului un aspect de mașină sport, asemănătoare cu cea a modelului Porsche 911 GT3 RS. De altfel, plafonul din carbon este disponibil în trei trei variante, pachetele având insluse caracteristicile Sport design și roți cu dimensiuni de 22 inch GT Design, scaune din țesătură clasică și plafon interior îmbrăcat în piele Alcantara. De asemenea, pachetul Cayenne Turbo Coupé include și un sistem de evacuare sportiv. În ce privește interiorul, acesta oferă un spațiu suficient pentru patru persoane. În partea din față, noile scaune cu opt căi dispun de tetiere integrate și oferă un excepțional confort și suport lateral optim, în timp ce în partea din spate regăsim o banchetă ce prezintă caracteristicile a două scaune individuale.

Capacitatea portbagajului este de 625 litri – ideală pentru utilizarea de zi cu zi – și crește până la 1540 de litri dacă scaunele din spate sunt pliate (Cayenne Turbo Coupé – de la 600 litri până la 1.510 litri). Odată cu liniile extrem de dinamice și elementele de design personalizate ale noului Cayenne Coupé, autoturismul se deosebește complet de modelul de bază Cayenne. Astfel, el beneficiează de toate facilitățile tehnice ale celei de-a treia generații Cayenne, fiind incluse aici sistemele inovative ale șasiului, un display digital și concept de operare, alături de o conectivitate globală. Două propulsoare de înaltă performanță sunt disponibile la lansarea pe piață – Cayenne Coupé dispune de un turbocompresor de 3.0 litri cu șase cilindri ce oferă o putere de 250 kW (340 CP) și un cuplu maxim de 450 Nm (0 – 100 km/oră în 6,0 secunde și o viteza maximă de 243 km/oră). Modelul de top – Cayenne Turbo Coupé – este echipat cu un V8 de 4.0 litri (twin-turbo) ce oferă o putere de 404 kW (55o CP) și un cuplu de maxim 770 Nm (0 – 100 km/ora în 3,9 secunde și viteză maximă de 286 km/oră). În fine, mai trebuie menționat că noul Porsche Cayenne Coupé este disponibil la comandă, prețurile diferind în funcție de țară și opțiunile solicitate de fiecare client în parte. Pentru mai multe detalii, contactați aici (Porsche România).

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons