Top
INDUSTRY

PERSPECTIVELE FACEBOOK ÎN 2019

facebook

Raportul realizat de compania eMarketer arată că tendințele în segmentul digital indică o serie de probleme pentru Facebook, dar nu suficiente pentru a desființa duopolul actual (Facebook și Google). Privind din perspectivă tendințelor digitale esențiale în 2019, analiștii companiei americane indică vești atât bune, cât și proaste în ce privește predicțiile pentru Facebook.

În timp ce platforma socială se va confrunta cu probleme din ce în ce mai serioase în privința utilizatorilor, Facebook, alături de Google, va continua să domine în topul încasărilor publicitare din lumea digitală. În Statele Unite, creșterea timpului de utilizare a Facebook s-a oprit în acest moment. Se presupune că timpul zilnic petrecut pe Facebook va dura patruzeci de minute în medie – pe parcursul anului 2019 – o cifră asemănătoare cu cea din 2016. Și, din moment ce timpul total petrecut în mediul digital este într-o continuă creștere (deși modest), Facebook înregistrează în acest moment o scădere per total. În cursul anului 2016, Facebook a reprezentat mai mult de jumătate (53,0%) din timpul petrecut în spațiul digital. Dar cifra arată în acest moment o traiectorie descendentă, aceasta îndreptându-se în acest moment către 44,6% (pe parcursul anului 2019), conform prognozei realizate de eMarketer. În cadrul raportului – “Zece tendințe digitale cheie pentru 2019: Predicțiile pentru ceea ce va afecta comercianții” – se analizează problemele Facebook și de ce această rețea socială nu se poate baza pe propriul ei “Stories” pentru a încuraja implicarea utilizatorilor. “Chiar dacă utilizatorii au putut utiliza serviciul “Stories” – în ciuda popularității acestuia pe Instagram – numărul celor care au accesat platform socială nu a crescut”, se arată în raportul eMarketer. Facebook nu poate conta pe conținutul video (prin intermediul serviciului “Watch video-on-demand”) pentru a menține utilizatorii implicați, deoarece eforturile platformei în acest domeniu a avut un succes mixt. Rezultatele arată că implicarea utilizatorilor pe Facebook va fi extrem de dependentă de feed-ul fiecăruia, atât timp cât platforma se lupta încă să facă față știrilor false și a conținutului negativ, dincolo de alte probleme. De altfel, compania americană previziona la începutul anului trecut că duopolul Facebook + Google se apropie de sfârșit în ce privește veniturile din publicitate, acest fapt urmând să se întâmple în maxim un an. Așteptările arată o creștere a veniturilor globale de la 39,94 miliarde dolari în 2017, la 55,44 miliarde dolari în 2018 și ajungând la circa 67,25 miliarde dolari la finalul anului 2019. Astfel, se anticipează o scădere a ponderii duopolului în ce privește veniturile obținute din publicitatea digitală pe piața americană. Totodată, în ce privește cheltuielile publicității digitale americane pentru 2018, se așteaptă ca duopolul să obțină circa 57,7% din totalul veniturilor. Însă, până în 2020 această cifră urmează să scadă la un procent de aproximativ 55,9%, Amazon fiind una dintre companiile care vor crește exponențial în perioada următoare. De urmărit, zicem noi. Vom reveni cu mai multe date pe parcursul anului 2019. Sursă – eMarketer.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons