Top
CARS

MINI PREZINTĂ MODELE MAI PUTERNICE

MINI John Cooper Works Clubman şi Countryman

MINI a prezentat cele mai puternice modele produse vreodată şi omologate pentru şosele în istoria de 60 de ani a mărcii. Motorul turbo cu patru cilindri, care dezvoltă 225 kW/306 CP, ale noilor MINI John Cooper Works Clubman şi MINI John Cooper Works Countryman face ca acestea să prezinte performanţe remarcabile în segmentul compact premium. La ambele modele, motorul foarte puternic este combinat standard cu noul transmisie sport Steptronic cu opt trepte, care include diferenţial blocant mecanic pe puntea faţă, sistem de tracţiune integrală ALL4, şasiu adaptat special şi modificări suplimentare de ranforsare pentru structura caroseriei, conectarea motorului şi fixarea şasiului.

MINI John Cooper Works Clubman şi Countryman

Aceste versiuni noi ale celor două vârfuri de gamă oferă o experienţă provocatoare a performanţelor. Cea mai nouă generaţie a motorului cu patru cilindri, dezvoltată cu tehnologie MINI TwinPower Turbo, depăşeşte puterea maximă a predecesorilor cu până la 55 kW/75 CP. Cuplul maxim a crescut cu 100 Nm, la un maxim de 450 Nm, iar performanţele de acceleraţie au urcat şi ele corespunzător. Noul MINI John Cooper Works Clubman accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde, în timp ce noul MINI John Cooper Works Countryman realizează sprintul în 5,1 secunde – mai repede cu 1,4, respectiv 1,5 secunde faţă de modelele anterioare. Comparativ cu MINI Cooper S Clubman şi MINI Cooper S Countryman, diferenţa de putere a crescut de la nivelul anterior de 29 kW/39 CP la 84 kW/114 CP. Caracteristicile de performanţă superioare rezultate sunt acompaniate de o gamă de dotări de design şi echipare specifice modelului, care subliniază cu succes natura exclusivă şi rafinată a acestor două modele John Cooper Works. Toate aceste ingrediente oferă o poziţie specială celor două modele John Cooper Works atât în segmentul premium compact, cât şi în gama MINI.

MINI John Cooper Works Clubman şi Countryman

Ca sursă de putere pentru plăcerea extremă a condusului, motorul cu patru cilindri, reproiectat complet, a fost orientat constant către putere maximă. Este bazat pe motorul de 2,0 litri al modelelor MINI Cooper S Clubman şi MINI Cooper S Countryman, dar a fost suferit modificări specifice modelului la nivelul arborelui cotit şi beneficiază şi de cea mai nouă generaţie a tehnologiei MINI TwinPower Turbo. Aceste modificări se bazează pe cunoştinţele de motorsport ale John Cooper Works şi cuprind un arbore cotit ranforsat, un lagăr principal cu secţiune transversală extinsă, pistoane specifice, tije de legătură şi un nou amortizor de vibraţii cu răcire optimizată. Puterea crescută considerabil în comparaţie cu motorul anterior este ajutată şi de turbocompresorul mai mare. Raportul de compresie al noului motor a fost redus de la 10,2 la 9,5 pentru a se potrivi cu creşterea presiunii de încărcare a sistemului. În plus, turbocompresorul integrat în galeria de evacuare este echipat cu o supapă de evacuare care contribuie la caracteristicile de răspuns optimizate, în timp ce canalul de admisie a aerului a fost redezvoltat şi lărgit.

MINI John Cooper Works Clubman şi Countryman

Sistemul de tracţiune integrală ALL4 joacă un rol central în optimizarea tracţiunii, agilităţii şi stabilităţii direcţionale ale automobilului; face parte din echiparea standard a noilor MINI John Cooper Works Clubman şi MINI John Cooper Works Countryman şi a fost redezvoltat complet pentru noua ediţie a ambelor modele. Compactă şi cu masa optimizată, tracţiunea integrală constă dintr-o priză de putere pe transmisia punţii faţă, un arbore cardanic din două piese şi transmisia punţii spate cu ambreiaj electrohidraulic suspendat. Controlerul inteligent al sistemului ALL4 este interconectat cu DSC şi calculează în mod constant raportul ideală de distribuţie a puterii între roţile faţă şi cele spate. În condiţii de condus normal cu DSC activat, sistemul transmite cuplul în maniera specifică mărcii către roţile faţă. Acest lucru permite ca puterea motorului să fie transformată în propulsie cu eficienţă maximă. Dar, în cazul în care controlerul DSC detectează potenţial de patinare a roţilor faţă, ambreiajul ALL4 va transfera cuplul, într-o fracţiune de secundă, către roţile spate cu ajutorul unei pompe electrohidraulice.

MINI John Cooper Works Clubman şi Countryman

Alte accente de exterior specifice modelului includ culoarea roşie contrastantă, opţională pentru acoperiş şi capacele oglinzilor, designul individual pentru hublourile laterale ale semnalizatoarelor suplimentare şi sigla John Cooper Works de pe grila radiatorului şi hayon. Priza de aer centrală a ambelor modele are o structură tip fagure. Farurile, stopurile şi şorţul spate prezintă şi ele noul design al celei mai recente actualizări pentru MINI Clubman. Echipamentul Media Connected integrat permite accesarea a numeroase servicii online MINI Connected. Alternativ, există şi o gamă de opţiuni speciale de echipare, inclusiv Connected Navigation cu funcţie de , funcţia de rutare uşor de utilizat şi opţiuni de infotainment suplimentare, precum şi Connected Navigation Plus cu un ecran touch de 8,8 ţoli (22,35 cm). În combinaţie cu aceste opţiuni, serviciul Real Time Traffic Information este disponibil şi el, oferind date în timp real cu privire la situaţia actuală a traficului, un serviciu Concierge personal şi portalul de internet MINI Online – de asemenea, este disponibilă şi preechipare Apple CarPlay. Mai multe informații despre modelele MINI sunt disponibile aici (MINI).

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons